martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven. Elitair, zelfvergevingen. Blog 458

Een reactie plaatsen

imagesElitair

dit is hoe ik me voel als ik vanuit kennis en informatie kijk of reageer.

Ik zie nu door de dag heen, en hier wil ik vermelden dat Sylvie mij perfect geassisteerd heeft om dit punt te gaan zien, dat er steeds momenten zijn waarin ik in mijn denken/verbeelding ga zitten, als in een ‘hogere positie’ en daar kijk ik naar de beelden en gedachten die ik mij vorm over anderen, en daar ben ik dan geringschattend over, gelovende dat het over hun gaat, terwijl het in feite gaat over de beelden en gedachten die ik maak.

Dan leef ik die geringschattendheid uit door bijv me te verbazen over anderen, door met mijn kennis en informatie te strooien alsof het euro’s waren, mijn rijkdom. haha rijk-dom, hoe toepasselijk.

Dus ik maak een beeld of gedachte over de realiteit, ik maak er een gedachte over of een beeld van, dan kijk ik daarnaar en doe er geringschattend/laatdunkend over (dat kan omdat een gedachte of een beeld geen concrete werkelijkheid zijn), ik projecteer die geringschattendheid/laatdunkendheid op de realiteit, op iets of iemand. Zodat ik me superieur kan voelen en comfortabel in mijn positie. Vervolgens meen ik vanuit deze positie iets te kunnen betekenen voor een ander/iets

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben in een moment een beeld/gedachte te maken van/over de realiteit, iets of iemand

Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me in een moment een beeld/gedachte zie maken van/over de realiteit, iets of iemand, te stoppen. Want ik zie/begrijp/realiseer me dat ik weg van hier ga om in mijn mind op te gaan. Ik adem diep in en op de uitademing neem ik weer deel aan de realiteit

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben geringschattend/laatdunkend te doen over dit beeld/deze gedachte

Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me geringschattend/laatdunkend zie doen over dit beeld/deze gedachte, te stoppen. Want ik zie/begrijp/realiseer me dat ik een en gelijk moet staan aan het beeld/de gedachte om het/hem te stoppen. Ik adem diep in en op de uitademing hef ik de afgescheidenheid op en ik vergeef mezelf en keer terug naar de realiteit hier

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze geringschattendheid/laatdunkendheid te projecteren op de realiteit, op iets of iemand

Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me deze geringschattendheid/laatdunkendheid zie projecteren op de realiteit, op iets of iemand, te stoppen. Want ik zie/begrijp/realiseer me dat het daar niet op van toepassing is. Ik adem diep in en op de uitademing ga ik een en gelijk staan aan de realiteit, iets of iemand

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me daardoor superieur te voelen en comfortabel in mijn positie

Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me daardoor superieur zie voelen en comfortabel in mijn positie, te stoppen. Want ik zie/begrijp/realiseer me dat ik een positie heb ik mijn mind, niet in de realiteit, waardoor ik niet levend ben maar een illusie. Ik adem diep in en op de uitademing neem ik weer deel aan de realiteit waarin ik niet weet, en van moment tot moment kijk wat ik kan doen wat het beste is voor iedereen

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te menen vanuit deze positie iets te kunnen betekenen voor een ander/iets

Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me zie menen vanuit deze positie iets te kunnen betekenen voor een ander/iets, te stoppen. Want ik zie/begrijp/realiseer me dat dat omelij is als ik in afgescheidenheid ben. Ik adem diep in en op de uitademing kom ik uit mijn mind-positie en sta ik een en gelijk aan de ander/iets

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

