martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven. Relatie doelstellingen. Blog 460

Een reactie plaatsen

downloadIn deze blog van gisteren heb ik vandaag de doelstellingen verwerkt (in vette letters)

Mijn (inmiddels ex-)vriendin gaat als ik langer bij haar over de vloer kom in het begin van de relatie, zeggen dat dit zo moet en dat zus in haar huis. Ik bediscussieer sommige van die regels omdat ik niet alles op dezelfde manier belangrijk vind, maar het blijken voor haar vaststaande manieren te zijn en anders heeft ze de angst dat ze “de controle verliest” over haar huis en huishouden.

Uit wraak word ik een slaaf: ‘dat wil je toch?’ ‘Spitefulness’, hatelijkheid. Een perfecte slaaf, zodat ik ogenschijnlijk uit respect en liefde voor haar alles doe zoals het haar bevalt.

Tegelijkertijd voel ik me superieur aan haar omdat ik zo sluw ben.

Ik doorzie het nu ik een jaar later weer in haar huis ben.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben in het geheim mezelf tot haar perfecte slaaf te maken

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben in het geheim met hatelijkheid te reageren op haar angst om de controle te verliezen in haar huis

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/met te realiseren dat mijn meegaandheid geen uiting van respect en liefde is, maar van hatelijkheid

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben in het geheim hatelijk te denken: als jij angst hier tot de dictator maakt dan zal ik me als slaaf gaan gedragen, dan krijg je dat

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf superieur te voelen omdat ik een sluwe oplossing heb bedacht die zij niet in de gaten heeft.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik mezelf gevangen houd in het spanningsveld tussen slaafsheid en superioriteit.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik bang ben om de relatie te verliezen en daarom bereid ben mezelf te compromitteren

 

Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me mezelf zo zie compromitteren om de relatie niet te verliezen, te stoppen. Want ik zie/begrijp/realiseer me dat ik op deze manier de relatie al te gronde richt. In plaats ervan adem ik diep in en ik zie in mezelf mijn zelfonoprechtheid onder ogen en ik corrigeer mezelf in het moment.

In feite heb ik angst voor mezelf omdat ik zelfonoprecht discusieer over de regels. Namelijk vanuit ‘ik weet het beter’, in plaats van vanuit ‘wat is het beste voor iedereen’. Ik ben bang voor de woede van mijzelf als ego dat niet zijn zin krijgt en niet erkend wordt als ‘ja jij weet het beter’.

En zo word ik slaaf van de angst: ‘als ik alles doe zoals jij het wil dan vermijd ik dat ik als ego in woede zal uitbarsten over de punten waarop jij het op jouw manier wil’.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben over de huisregels te discussiëren vanuit het vertrekpunt ‘ik weet het beter’

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat ik als ego in woede zal ontsteken omdat ik niet erkend wordt in ‘ja jij weet het beter’ en mijn zin krijg.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben slaaf te worden van de angst voor mijn eigen woede

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze constructie naar buiten te projecteren waardoor ik nu haar perfecte slaaf word terwijl ik eigenlijk woedend op haar ben menende dat ik het beter weet

 

Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me deze constructie naar buiten zie projecteren, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mijn vertrekpunt  moet wijzigen. Ik adem diep in en op de uitademing stel ik voor te kijken wat het beste is voor beider leven.

 

In feite ben ik woedend op mezelf omdat ik zelfonoprecht in de relatie sta met mijn woede onderdrukt en met mijn angst voor de woede geheim gehouden en met mijn slaafsheid hierin vermomd als zachtaardigheid en bescheidenheid

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben woedend op mezelf te zijn omdat ik zelfonoprecht in de relatie sta met mijn woede onderdrukt en met mijn angst voor de woede geheim gehouden en met mijn slaafsheid hierin te vermommen als zachtaardigheid en bescheidenheid

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik op kan staan in mezelf en mijn slaafsheid, mijn angst en mijn woede onder ogen kan zien en mezelf vergeven

 

Waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik zo een zelfoprecht beginsel kan vestigen voor een relatie.

Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me zo met onderdrukte woede op mezelf en mijn angst ervoor, en met mijn slaafsheid hierin vermomd als zachtaardigheid en bescheidenheid, te stoppen. Want ik zie/begrijp/realiseer me dat ik kan opstaan uit mijn slaafsheid. Ik adem diep in en op de uitademing breng ik me in de concrete werkelijkheid en ik onderzoek hoe zelfoprechtheid als vertrekpunt voor de relatie toegepast kan worden. Hiertoe doe ik een beroep op de Desteni assistentie en support.

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

