martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven. Kleineren, bewonderen, zelfvergevingen. Blog 462

Een reactie plaatsen

Ik merkte toen ik kleinerend over iemand dacht, dat ik in feite mezelf gekleineerd had door van fysiek hier zijn in de mindere substantie van de gedachte te gaan. Van ademend, echt leven naar gedachtenleven.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat op het moment dat ik iemand of iets kleineer, ik in feite mezelf kleineer door het ‘kleinere’ wat ik me van de ander verbeeld in mijn gedachten te nemen en me daarin te verplaatsen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben vervolgens niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat als ik het ‘kleinere’ bespottelijk vind, ik in feite mezelf bespottelijk vind in mijn bestaan in en als het kleinere in mijn verbeelding.

Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me zie kleineren en bespotten, te stoppen. Want ik zie/begrijp/realiseer me dat het zich allemaal in mijn verbeelding afspeelt. Ik adem diep in en op de uitademing breng ik me hier in de realiteit.

downloadToen keek ik naar het tegenovergestelde: bewondering.

Tijdens de bewondering van zeg een ander persoon of de natuur, bewonder ik in feite mijn verbeelding want de werkelijkheid kent meer aspecten dan alleen de ‘bewonderenswaardige’.

Ik hou dat ene in mijn verbeelding vast. Dat plaats ik boven al het andere, ik maak het superieur. Daarom zeg ik: bewondering is een superioriteits ervaring.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat als ik iemand bewonder ik in feite in een superioriteits-ervaring opga waarin ik mijn eigen verbeelding van de werkelijkheid bewonder en deze boven al het andere plaats.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik een specifieke selectie maak uit alle aspecten van de realiteit waardoor ik de realiteit uit het oog verlies en zo dat ene superieur maak

Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me bewondering zie hebben, te stoppen. Want ik zie/begrijp/realiseer me dat ik in een superioriteits-ervaring zit in mijn eigen verbeelding. Ik adem diep in en op de uitademing breng ik me hier en ik bepaal me tot de realiteit

Het woord ‘kleineren’ klinkt als ‘klein eren’ en dit is wat ik doe als ik kleineer.

Het woord heeft een negatieve lading. Hoe kan ik dit corrigeren…

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben een negatieve lading te hangen aan ‘kleineren’

Kleineren kan het proce beschrijven waarin we (iets uit) de realiteit voor een moment in onze gedachten nemen om met gezond verstand na te gaan welk scenario in de realiteit ondersteunend en assisterend zou kunnen werken.

 

‘Bewonderen’ klinkt als een wonder van iets/iemand maken die/wat in feite gewoon van de werkelijkheid is. De werkelijkheid is een en gelijk, alles is van materie en alles is hier.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben een afgescheidenheid aan te brengen in de werkelijkheid.

 

Hoe zou bewonderen een praktische toepassing kunnen krijgen in leven eenheid en gelijkheid? Naar mijn indruk is die er niet. Dus dit woord zal verdwijnen op den duur.

 

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

