martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven. Gemakkelijke persoon, zelfvergevingen. Dag 473,474

Een reactie plaatsen

UnknownIk geloof dat ik niemand mag verontrusten.

Iemand opmerkzaam maken op een zelfonoprechtheid zie ik dan ook als gemeen omdat het verontrustend werkt voor iemand’s status quo.

Ik hou dan liever mijn mond daarover en denk/zeg: geeft niet hoor.

Ook als duidelijk wordt dat iemand niet goed gekeken/geluisterd heeft dan zeg ik daar niets over in plaats van iemand te assisteren in het hier zijn.

In feite wil ik mezelf in mijn zelfaangemeten status quo houden als ‘persoon bij wie je je op je gemak voelt’.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te bestaan in en als de ‘gemakkelijke persoonlijkheid’

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze persona te hebben gecreëerd voor sociale ontmoetingen.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben als zodanig momenten voorbij te laten gaan waarin ik iemand kan assisteren/confronteren.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dit te laten passeren met woorden als: “geeft niet hoor”

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet goed hier te zijn in het fysieke moment, in en als deze persoonlijkheid en daardoor gelegenheden te missen om zelfoprechtheid toe te passen.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben een idee van gemakkelijk te hebben wat zelfoprechtheid uitsluit als zijnde storend.

 

——————

 

Ik ben bang dat mensen mij gaan bedreigen. In feite is het bedreigend voor mijn eigen gerustheid, mijn ‘gemakkelijke persoon’, als ik daaruit opsta en zelfoprecht werk.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat mensen mij gaan afstoten/bedreigen als ik zelfoprechtheid deel

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik zelf mensen heb aangetrokken die mij willen hebben als de ‘gemakkelijke persoon’ en die niet zitten te wachten op zelfoprechtheid.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik het zelf in en als de gemakkelijk persoon afstotend en bedreigend vind om zelfoprechtheid te laten gelden.

 

——————

 

Het gemene zit hierin dat ik mensen niet de moeite waard vind om er energie in te steken.

In feite vind ik wat ik te zeggen heb niet de moeite waard, ik maak mezelf hiermee minder.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben gemeen te zijn in het niet waard te vinden om moeite voor mensen te doen, om voor ze te staan in zelfoprechtheid

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven in ‘moeite/geen moeite voor mensen doen’

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren a. gemeen te zijn in dat ik mezelf niets waard vind in en als de gemakkelijke persoon en b. dat ik dat ‘niets waard zijn’ projecteer op mensen in het algemeen

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik in en als de ‘gemakkelijke persoon’ niet  tot zelftoepassing kan komen

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf minder te maken/te beperken door te bestaan in en als de gemakkelijke persoon als zelf-gemeenheid

 

—————–

 

Een andere angst is die voor mezelf, mezelf als degene die opkomt voor zelfoprechtheid, degene die zijn mond open doet en die de geest/mind gebruikt om zelfonoprechtheid aan te tonen. Deze ontstaat in het moment waarin ik me afscheid van mezelf. Ik probeer dan terug te keren in mijn sluimer van ‘gemakkelijkheid’ in de geest.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben in en als de gemakkelijke persoon bang te zijn voor mezelf wanneer ik opsta in zelfoprechtheid, wanneer ik de mind/geest gebruik om zelfonoprechtheid aan te tonen.

Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me zie bestaan in en als de gemakkelijke persoon, te stoppen. Want ik zie/begrijp/realiseer me dat mijn proces, mijn Reis naar Leven er niet mee gediend is. Ik adem diep in en op de uitademing breng ik mezelf hier in het fysieke moment en ik zie wat ik kan doen wat het beste voor iedereen is.

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

