martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven. Overheidscontrole. Dag 498

6 reacties

imagesVan mijn ouders heb ik zo nu en dan hun ervaringen met de tweede wereldoorlog gehoord. Ik heb er verder over gelezen, films gezien, overblijfselen bekeken. Een indruk die me sterk is bijgebleven is de uitgebreide controle en machtsuitoefening op de bevolking. Zoals dat het verboden was om naar de radio te luisteren of er een te hebben. Dat er check points op straat waren waar mensen werden gecontroleerd, er werd gekeken wat je in je fietstassen had enz. Dat koper en brons moest worden ingeleverd wat voor wapenproductie werd gebruikt. Dat kunstenaars zich niet vrij konden uitdrukken in hun kunst. Dat Joden zich moesten identificeren met een ster. Dat bedrijven moesten produceren voor de Nazi’s. Dat de politie de wetten moest handhaven van de bezetter. Sommige mensen kregen Duitsers in huis geplaatst die dan bij hun woonden. Om maar een paar dingen te noemen.

Daar vandaan heb ik een sterk wantrouwen naar overheden ontwikkeld, naar overheidscontrole en machtsuitoefning in het bijzonder. Daar komt bij dat ik al lezend en lerend achter hele vreemde ingewikkeldheden kwam over wat de staat is, wat een burger is en hoe de twee zich tot elkaar verhouden. Verschillende mensen hebben delen van de puzzel gevonden en zij claimen bijvoorbeeld hun naam, sommigen betalen geen belasting, sommigen betalen geen boetes, sommigen betalen geen BTW, sommigen erkennen de rechtbank niet, enz. enz.. Er zijn aanwijzingen dat de Nederlandse staat een illegale staat is. Er zijn aanwijzingen dat de Nederlandse staat een corporatie is. Er zijn aanwijzingen dat de Nederlandse staat een schurkenstaat is waar overheid en onderwereld naadloos in elkaar overgaan.

Wat ben ik in dit alles, waar sta ik, wat is mijn positie, waar kan ik van uitgaan, waar kan ik mij op baseren. Onduidelijkheid al om. In 2014 ga ik hierover meer leren en mogelijk de nodige stappen zetten om mijn eigen positie glashelder te krijgen en dan zal moeten blijken of ik en hoe ik e.e.a. daaraan ga wijzigen om mezelf te definiëren op een manier die mijn doel het beste dient. Die maakt dat ik effectief kan zijn om samen met anderen een begin te maken in de richting van een wijziging van de maatschappelijke systemen zodanig dat ze uiteindelijk in alle opzichten het beste zullen zijn voor het leven van alle mensen, ja voor alles wat leeft.

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

6 thoughts on “Martijn’s Reis naar Leven. Overheidscontrole. Dag 498

  1. Mooi verwoord. Je wantrouwen naar overheden is zeer terecht. Het staatsbestel is volledig kapot. Laat ik het maar netjes houden verder.

    Like

  2. Mooi Martijn, dankjewel

    Like

  3. Cool voornemen, dank hiervoor!

    Like

  4. Ben benieuwd wat je zoal onderweg tegenkomt, Martijn

    Like

  5. Ja heel goed verwoord zoals ik het ook voel en ermee bezig gehouden wordt.

    Like

  6. Pingback: Martijn’s Reis naar Leven. Overheidscontrole. Dag 498 | Blogs @ UnsharedstoriesBlogs @ Unsharedstories

Geef een reactie

