martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven. Vervolg praten=ruzie. Dag 505

2 reacties

images

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik denk dat ik steeds nonchalanter/luchtiger ga praten

waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik juist steeds vijandiger en gemener ga praten.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik mijn lichaam specifieke gebaren laat maken en houding laat aannemen waardoor ik mijn toenemende bezetenheid door kwaadheid niet merk

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben naarmate ik langer bij iemand ben en met iemand praat een oplopende spanning in mezelf te ervaren uit angst dat er ruzie zal ontstaan

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat deze spanning ahw ruzie in mezelf is. En dat deze in een moment naar buiten komt in mijn woorden

Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me deze spanning zie laten oplopen in mezelf, te stoppen. Want ik zie/begrijp/realiseer me dat ik frictie in mijn geest aan het creëren ben die vroeger of later in mijn woorden tot uitdrukking komt met alle consequenties van dien. Ik adem en laat de energie verspreiden in mijn lichaam tot hij opgelost is en ik blijf ademend hier zodat ik mezelf stabiel uitdruk in de woorden die ik spreek.

 

Hier schrijf ik een tijdlijn uit van een ruzie die ik maakte. Het begint waar ik een tegenwerping maak over wat de ander zegt, die mij laat zien de onzinnigheid van een opmerking die ik terloops/nonchalant maakte. Ik begin mijn tegenwerping met “ja maar …” wat duidt op angst.

→“ja maar”

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb deel te nemen in een “ja maar” in plaats mezelf te realiseren dat het startpunt van ja maar een startpunt van angst en verdediging-aanval is.

Wanneer en als ik mezelf realiseer dat ik de woorden “ja maar” spreek – stop ik en adem ik – ik sta mezelf niet toe te spreken en deel te nemen in en als de woorden “ja maar” omdat ik mezelf realiseer dat ik vertrek vanuit de realisatie dat het startpunt van ‘ja maar’ een startpunt van angst en verdediging-aanval is.

Ik stel me ten doel niet eerder te spreken dan wanneer ik eerst geademd heb en ervoor gezorgd heb dat ik niet in een reactie schiet van verdediging-aanval gebaseerd op angst

→→ “je doet net zo dat ik een oen lijk”

Ik vergeef me zelf toegestaan en aanvaard te participeren in het denken dat ‘de ander me een oen wil doen lijken’ en dit in woorden uit te spreken

Wanneer en als ik me realiseer dat ik de woorden: “je wilt mij een oen doen lijken” uit wil spreken – stop ik en adem ik – ik sta mezelf niet toe te spreken en deel te nemen in en als deze woorden omdat ik me realiseer dat ik projecteer wat ik mezelf verwijt.

Ik stel me ten doel de reactie-projectie te herkennen in de woorden die in me opkomen en wil spreken en te zorgen dat ik hier vrij van ben alvorens te spreken

→→→→→ ”godverdomme”

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te participeren in het spreken van het woord “godverdomme” en deel te nemen in de uitdrukking van kwaadheid op een ander

Wanneer en als ik me realiseer dat ik het woord “godverdomme” uit wil spreken als kwaadheid naar een ander – stop ik en adem ik – ik sta me niet toe te spreken en deel te nemen in en als dit woord omdat ik me realiseer dat ik in feite kwaad ben op mezelf

Ik stel me ten doel te spreken in en als gentleness

→→→→→→“dat je jezelf niet ziet”

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb deel te nemen in de gedachte “dat je jezelf niet ziet” en deze ook uit spreken

Wanneer en als ik me zie deelnemen in de gedachte “dat je jezelf niet ziet” en me deze zie willen uitspreken – stop ik en adem ik – ik sta me niet toe deel te nemen in het denken en uitspreken van deze woorden omdat ik me realiseer dat ik mezelf in het moment niet zie.

Ik stel me ten doel eerst te ademen en te zorgen dat ik niet in reactie-projectie-modus ben alvorens te spreken

–>→→→→→→“dat is pesten”

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deel te nemen in de gedachte “dat is pesten” en deze ook uit te spreken

Wanneer en als ik me zie deelnemen in het denken van en willen uitspreken van de gedachte “dat is pesten’’ – stop ik en adem ik – ik sta me niet toe deel te nemen in het denken en uitspreken van deze woorden omdat ik me realiseer dat ik projecteer. Ik pest mezelf met het het denken en uitspreken van projecties zonder mezelf er in te stoppen

Ik stel me ten doel eerst te ademen en te zorgen dat ik niet in reactie-projectie-modus ben alvorens te spreken

→→→→→→→→“jij drijft mij ertoe”

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deel te nemen in de gedachte “jij drijft mij ertoe” en deze ook uit te spreken.

Wanneer en als ik me zie deelnemen in het denken van de gedachte “jij drijft mij ertoe” en me deze uit zie willen spreken – stop ik en adem ik – Ik sta me niet toe deel te nemen in het denken en uitspreken hiervan omdat ik me realiseer dat ik projecteer.

Ik stel me ten doel eerst te ademen en te zorgen dat ik niet in reactie-projectie-modus ben alvorens te spreken

→→→→→→→→→ “dat jij dat niet in de gaten hebt”

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deel te nemen in de gedachte “dat jij dat niet in de gaten hebt” en deze ook uit te spreken.

Wanneer en als ik me zie deelnemen in de gedachte “dat jij dat niet in de gaten hebt en me deze gedachte uit zie willen spreken – stop ik en adem ik – ik sta me niet toe deel te nemen in deze woorden omdat ik me realiseer dat ik projecteer. Ik heb zelf ‘niet in de gaten’ wat er plaatsvindt, wat ik doe, nl. projecteren.

Ik stel me ten doel eerst te ademen en te zorgen dat ik niet in reactie-projectie-modus ben alvorens te spreken

→→→→→→→→→→ “jij wil winnen”

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deel te nemen in de gedachte “jij wil winnen” en deze ook uit te spreken.

Wanneer en als ik me zie deelnemen in de gedachte “jij wil winnen” en me deze uit zie willen spreken – stop ik en adem ik – ik sta me niet deel te nemen in deze woorden omdat ik me realiseer dat ik projecteer

Ik stel me ten doel eerst te ademen en te zorgen dat ik niet in een reactie-projectie-modus ben alvorens te spreken

→→→→→→→→→→→ “jij zit mij zo ver te drijven”

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deel te nemen in de gedachte “jij zit mij zo ver te drijven” en deze ook uit te spreken.

Wanneer en als ik me zie deelnemen in de gedachte “jij zit mij zo ver te drijven” en me deze zie willen uitspreken – stop ik en adem ik – ik sta me niet deel te nemen in deze woorden omdat ik me realiseer dat ik projecteer

Ik stel me ten doel eerst te ademen en te zorgen dat ik niet in een reactie-projectie-modus ben alvorens te spreken

→→→→→→→→→→→→ emotie “wat een nachtmerrie”

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deel te nemen in de gedachte “wat een nachtmerrie” en deze ook uit te spreken.

Wanneer en als ik me zie deelnemen in de gedachte “wat een nachtmerrie” en me deze zie willen uitspreken

Ik stel me ten doel eerst te ademen en in te zien dat de ‘nachtmerrie’ niets anders is dan een ervaring die eenvoudig ophoudt door dit mindconstruct te stoppen. Zodat ik wanneer een ander mij wijst op een onzinnigheid van mijn kant, ik stabiel kan blijven, kan ademen en kan kijken een en gelijk wat er gedeeld wordt.

In de emotionele ontlading na de ruzie kwamen de volgende emoties die ik zelfvergeef.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik weg moet

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat alles stuk moet

Ik neem me voor de viertellen ademhaling toe te passen in voorkomende situaties waarin ik reactie in me voel accumuleren zodat ik me de gelegenheid geef om in mezelf te zien

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

2 thoughts on “Martijn’s Reis naar Leven. Vervolg praten=ruzie. Dag 505

Geef een reactie

