martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven. Ontspanningsoefeningen. Dag 514

1 reactie

imagesIk lig stil met mijn handpalmen mij ogen bedekkend. Ik voel hoe mijn ogen zich ontspannen van al het kijken op het computerscherm. Mijn adem verdiept zich en ik voel dat mijn hele lichaam in een diepe ontspanning raakt waarin ik alles loslaat en dan stokt het.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn mijn lichaam in totale ontspanning te laten komen

 

Wanneer en als ik me bang zie zijn mijn lichaam in totale ontspanning te laten komen – stop ik en adem ik – ik realiseer me dat angst een emotie is van het gedachten-bewustijnssysteem om zichzelf in stand te houden. In plaats ervan stabiliseer ik mezelf in de adem.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik niet veilig ben in totale ontspanning, omdat ik niet snel kan reageren als er iets onveiligs gebeurt.

 

Wanneer en als ik me zie geloven dat ik niet veilig ben in totale ontspanning, omdat ik niet snel kan reageren als er iets onveiligs gebeurt – stop ik en adem ik – ik realiseer me dat ik kan nagaan of de omstandigheden gunstig zijn en dat ik verder echt wel snel genoeg in actie kan komen. In plaats ervan schat ik de omstandigheden in en kies ik de gunstige gelegenheid uit.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben in en als de mind de hoofdrol te willen blijven spelen en niet het lichaam alle ruimte te geven

 

Wanneer en als ik me in en als de mind de hoofdrol zie willen blijven spelen en niet het lichaam alle ruimte zie geven – stop ik en adem ik – ik vergeef mezelf wat opkomt en ik adem rustig, ik heb hierin geduld met mezelf omdat het nog moet wennen allemaal.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat mijn mind voor mij beslist dat de ontspanning niet doorgaat

 

Wanneer en als ik me niet zie zien/begrijpen/me realiseren dat mijn mind voor mij beslist dat de ontspanning niet doorgaat – stop ik en adem ik – ik realiseer me dat dit iets nieuws is in mijn relatie tot de mind. In plaats ervan heb ik geduld en blijf ik bij herhaling doorzetten dat het gaat zoals ik zelf wil

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben een emotie in mijn ademhaling te voegen om in en als mind toch de hoofdrol te kunnen houden

 

Wanneer en als ik me een emotie in mijn ademhaling zie voegen tijdens het ontspannen – stop ik en adem ik – ik realiseer me dat mijn mind de hoofdrol wil houden. In plaats ervan stabiliseer ik mijn ademhaling tot er niets in meebeweegt

Ik zie in deze ontspanningsoefening duidelijk dat ik hier ben met een lichaam en een bewustzijnssysteem

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

One thought on “Martijn’s Reis naar Leven. Ontspanningsoefeningen. Dag 514

  1. Ik zie bij mezelf ook al wat jaren de angst diep in mijn onbewuste dat mijn lichaam uit elkaar valt als ik er niet voortdurend de spanning op houd. Het lukt me steeds meer daaraan gelijk te gaan staan en te realiseren dat het niet echt is, dat ik niet uit elkaar val als ik alleen adem. Dit moet afkomstig zijn van toen mensen werden geschapen door de creatoren dat ze mind-/geestsystemen nodig hadden om de stof bij elkaar te houden, anders dreef het weer uiteen. Moet het weer eens opzoeken. Plaatje van Snoopy totaal relaxed ook leuk lolol. Levend voorbeeld ;}

    Like

Geef een reactie

