martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven. Teleurgesteld leven. Dag 515

2 reacties

downloadIk voelde dat ik zeer teleurgesteld was geraakt in de loop van mijn puberteit, me ontwikkeld had tot een in de grond zeer teleurgestelde persoonlijkheid. Daarover was ik zeerrr boos. Deze boosheid onderdrukte ik dan weer want dat gaf me het gevoel dat ik sterrrk was, en op basis van deze ‘sterkte’ speelde ik dan ‘mooi weer’, leefde ik aslof er met mij niks aan de hand was. En dit gebruikte ik dan om onverantwoordelijk te leven, in minachting van mezelf en mezelf negerend als iemand die er in feite slecht aan toe is en waar nodig naar/in gekeken moet worden, en die dringend correctie behoeft van zijn aanleg. Ik deed zoveel mogelijk amusemerende activiteiten om mezelf te bevestigen dat ik ‘het leuk had’ en een ‘zorgeloos’ leven had.

Onvermijdelijk staken de teleurstelling en de boosheid hun kop op nu en dan in de vorm van depressie en agressie en ondemijnden mijn zorgeloosheid. Dit heb ik tientallen jaren zo laten bestaan en ik had me erbij neergelegd dat dit ‘mijn leven’ was en ‘wie ik ben.

Als ik de hele tijd de werkelijkheid van mezelf en de wereld probeer te ervaren als amusement, dan forceer ik mezelf, want ik probeer een illusie meer werkelijkheid te geven dan de werkelijkheid zelf. De tol betaalt mijn lichaam in de vorm van chronische aangezichtsholtenontstekingen. Zo ontdekte ik dit punt vanochtend; ik voelde al een paar dagen dat de holtes op begonnen te spelen en ik raakte ze aan en hield mijn vingertoppen een tijd op mijn gezicht. En het punt opende zich toen ik in mezelf zag.

 

De boosheid hield ik in mijn leven achter de hand om in te zetten als iemand mij bedreigde in mijn amusements-levenshouding en evenzo de in zichzelf teleurgestelde subpersoonlijkheid zette ik in als iemand mij b.v. met een verantwoordelijkheid wilde opzadelen of mij op een verantwoordelijkheid wees. Als om te zeggen: kijk dan ik heb het al zo zwaar, er kan van mij echt niks verwacht worden.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de teleurstelling van mijn bewustzijnssysteem te ervaren

 

Wanneer en als ik me teleurstelling van mijn bewustzijnssysteem zie ervaren – stop ik en adem ik – ik realiseer me dat de teleurstelling een reactie is op een onderliggende angst. In plaats ervan zoek ik de angst in mezelf op en wandel ik er doorheen om zo de voedingsbodem van de teleurstelling weg te nemen

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat teleurstelling niet is wie ik ben maar van mijn bewustzijnssysteem waar ik voor gevallen ben

 

Wanneer en als ik me niet zie zien/begrijpen/me realiseren dat de teleurstelling die ik beleef niet is wie ik ben maar een energieverschijnsel van mijn bewustzijnssysteem waar ik voor gevallen ben – stop ik en adem ik – ik realiseer me dat ik op een manier geleefd heb waardoor ik bang ben voor mezelf. In plaats ervan realiseer ik mezelf hier ademend, stil, onbewogen.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de teleurstelling als overlevingsstrategie van mijn bewustzijnssysteem te ervaren als hoe ik nou eenmaal ben

 

Wanneer en als ik me de teleurstelling van mijn bewustzijnssysteem zie ervaren als hoe ik nou eenmaal ben – stop ik en adem ik – ik realiseer me dat ik ervoor gevallen ben. In plaats ervan adem ik en onderzoek dieper in mezelf hoe ik aanleiding gaf tot de teleurstelling om daar de oorzaak weg te nemen.

—–

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben boosheid in reactie op de teleurstelling te hebben

 

Wanneer en als ik me boosheid in reactie op de teleurstelling zie hebben – stop ik en adem ik – ik realiseer me dat een reactie een beweging van mijn bewustzijnssysteem is. In plaats ervan – ik vergeef me de gedachte die ik heb in de boosheid en ik laat de energie zich verspreiden in mijn lichaam zodat ik die niet verder opbouw

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de boosheid in mijn bewustzijnssysteem te ervaren als hoe ik nou eenmaal ben

 

Wanneer en als ik me de boosheid in mijn bewustzijnssysteem zie ervaren als hoe ik nou eenmaal ben – stop ik en adem ik – ik realiseer me dat ik gevallen ben voor deze energievorm. In plaats ervan – ik realiseer mezelf op mezelf en ik ben gewaar van eventuele boosheid

—–

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de kracht van onderdrukking van de boosheid in mijn bewustzijnssysteem te hebben

 

Wanneer en als ik me de de kracht van onderdrukking van de boosheid in mijn bewustzijnssysteem zie hebben – stop ik en adem ik – ik realiseer me dat het een volgende laag in de opeenstapeling van reacties is. In plaat ervan – ik laat de beklemming los en wandel door de onderliggende emoties tot ik stabiel ben.

 

ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat de kracht van onderdrukking niet is wie ik ben maar van mijn bewustzijnssysteem is.

 

Wanneer en als ik me niet zie zien/begrijpen/me realiseren dat de kracht van onderdrukking niet is wie ik ben maar van mijn bewustzijnssysteem is – stop ik en adem ik – in plaats ervan – ik doe een stap terug en ik zie in mezelf wat er aan de hand is

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de kracht van onderdrukking te ervaren als wie ik nou eenmaal ben

 

Wanneer en als ik me de kracht van onderdrukking zie ervaren als wie ik nou eenmaal ben – stop ik en adem ik – ik realiseer me dat ik me vereenzelvigd heb met deze functie in het bewustzijnsysteem. In plaats ervan – ik ben de kracht van onderdrukking gewaar

—–

ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze drie lagen; teleurstelling, boosheid, onderdrukking, te negeren/ontkennen en te leven in amusement in mijn bewustzijnssysteem

 

Wanneer en als ik me deze drie lagen; teleurstelling, boosheid, onderdrukking, te negeren/ontkennen en te leven in amusement in mijn bewustzijnssysteem – stop ik en adem ik – ik realiseer me dat ik een alternatieve realiteit voor mezelf heb, afgescheiden van de werkelijkheid, waardoor ik zelf niet werkelijk ben maar een geest.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat negeren/ontkennen van de problematiek en het leven in amusement niet is wie ik ben maar van mijn bewustzijnssysteem is

 

Wanneer en als ik me niet zie zien/begrijpen/me realiseren dat negeren/ontkennen van de problematiek en het leven in amusement niet is wie ik ben maar van mijn bewustzijnssysteem is – stop ik en adem ik – in plaats ervan doe ik een stap terug en zie ik in mezelf om dit gewaar te zijn

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben negeren/ontkennen van het probleem en leven in amusement te ervaren als wie ik nou eenmaal ben

 

Wanneer en als ik me negeren/ontkennen van het probleem en leven in amusement zie ervaren als wie ik nou eenmaal ben – stop ik en adem ik – ik realiseer me dat ik mij geïdentificeerd heb. In plaats van in mijn bewustzijnssysteem grond ik mezelf in de realiteit.

—–

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben teleurgesteldheid te gebruiken als rechtvaardiging waarom ik niet meer veranwoordelijkheid erbij neem of waarom ik verantwoordelijkheden laat schieten

 

Wanneer en als ik me teleurgesteldheid ze gebruiken als rechtvaardiging waarom ik niet meer veranwoordelijkheid erbij neem of waarom ik verantwoordelijkheden laat schieten – stop ik en adem ik – ik realiseer me dat ik zo niet toe kom aan een zelf-beslissing. In plaats ervan – ik ga bij mezelf te rade

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik zo de basis leg voor nieuwe teleurstelling omdat ik ontrouw ben geweest aan mezelf door helemaal niet echt te kijken wat ik zelf wil en te varen op de mechanismes die ik hier beschrijf

 

Wanneer en als ik me niet zie zien/begrijpen/me realiseren dat ik zo de basis leg voor nieuwe teleurstelling omdat ik ontrouw ben geweest aan mezelf door helemaal niet echt te kijken wat ik zelf wil en te varen op de mechanismes die ik hier beschrijf – stop ik en adem ik – ik zie in mezelf als wie/wat ik ben. Ben ik stabiel of word ik door energie gedreven. In plaats ervan – verspreid ik de energie in mijn lichaam tot ik stabiel en gegrond ben

——————

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de onderdrukking van de boosheid los te laten als iemand mij bedreigt in mijn levenshouding van amuseren en de boosheid te gebruiken om de ander af te schrikken en mijn onbezorgde levenshouding te verdedigen

 

Wanneer en als ik me de onderdrukking van de boosheid los zie laten als iemand mij bedreigt in mijn levenshouding van amuseren en de boosheid zie gebruiken om de ander af te schrikken en mijn onbezorgde levenshouding te verdedigen – stop ik en adem ik – ik realiseer me dat ik in en als boosheid van het bewustzijnssysteem besta en de andere functies ervan verdedig door aan te vallen. In plaats ervan – ik adem door de boosheid heen en ik ga op zoek naar de achterliggende oorzaak en die corrigeer ik

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik in feite boos ben op mezelf dat ik niet vanuit mezelf heb kunnen antwoorden op de andere persoon of omstandigheid, maar dit reactiemechanisme van het bewustzijnssysteem heb laten reageren

Wanneer en als ik me niet zie zien/begrijpen/me realiseren dat ik in feite boos ben op mezelf dat ik niet vanuit mezelf heb kunnen antwoorden op de andere persoon of omstandigheid, maar dit reactiemechanisme van het bewustzijnssysteem heb laten reageren – stop ik en adem ik – ik realiseer me dat ik een illusie aan het verdedigen ben. In plaats ervan – ik laat ik het niet zover komen en ben ik al gewaar van het voortraject en van eventuele accumulatie van boosheid/onderdrukking van boosheid/amuseren

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

2 thoughts on “Martijn’s Reis naar Leven. Teleurgesteld leven. Dag 515

  1. Pingback: Martijn’s Reis naar Leven. Mezelf kwijt. Dag 516 | martijndegraaf1001

  2. Pingback: Martijn’s Reis naar Leven. Teleurgesteld leven. Dag 515 | Blogs @ UnsharedstoriesBlogs @ Unsharedstories

Geef een reactie

