martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven. Ongemerkt verlangen. Dag 518

1 reactie

imagesEen paar maanden geleden kwam was ik uit logeren bij een vriendin en ‘s ochtends was ze een tijdje bij me in bed komen liggen. Daarna dacht ik er nog wel ‘s aan terug en als ik weer eens logeerde vroeg ik me af of ze het nog ‘s zou doen en of ik dat nog ‘s zou willen. Wat ik niet in de smiezen had was dat ik onder dat ogenschijnlijk neutrale denken er over een verlangen had.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te verlangen dat zij weer bij mij komt liggen nadat zij dat een keer gedaan had

 

Wanneer en als ik me zie verlangen dat zij weer bij mij komt liggen nadat zij dat een keer gedaan had – stop ik en adem ik – Ik realiseer me dat bestaan in en als verlangen, een functie van de mind, niet leven is. In plaats ervan  – ik bespreek wat ik wil met dit punt.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik dit verlangen in mezelf vasthoud

 

Wanneer en als ik me niet zie zien/begrijpen/me realiseren dat ik dit verlangen in mezelf vasthoud – stop ik en adem ik – ik realiseer me dat ik me misleidt heb door de ogenschijnlijk neutrale gedachten. In plaats ervan gebruik de gedachten als indicatoren dat ik er achter moet zien.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf te schamen dat ik dit verlangen in mezelf vast heb gehouden

 

Wanneer en als ik me mezelf zie schamen dat ik dit verlangen in mezelf vast heb gehouden – stop ik en adem ik – ik realiseer me dat het een manier is van mijn bewustzijnssysteem om zich met emotionele energie op te laden. In plaats ervan – stop ik mijn deelname in schamen

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat alles wat ik gewandeld in mijn Reis naar Leven heb in de tijd dat ik dit verlangen in mezelf vasthield voor niets is geweest

 

Wanneer en als ik me zie geloven dat alles wat ik gewandeld heb in mijn Reis naar Leven in de tijd dat ik dit verlangen in mezelf vasthield voor niets is geweest – stop ik en adem ik – ik realiseer me dat ik het missen van dit ene punt projecteer. In plaats ervan – ik zie de validiteit van het proces wat ik gewandeld heb op andere punten

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben een emotioneel drama ervan te maken dat ik dit verlangen vast heb gehouden in mezelf en te hopen dat zij mij troostend vast zal houden om zo alsnog mijn verlangen vervuld te zien

 

Wanneer en als ik me er een emotioneel drama van zie maken dat ik dit verlangen vast heb gehouden in mezelf en zie hopen dat zij mij troostend vast zal houden – stop ik en adem ik – ik realiseer me dat ik zo alsnog mijn verlangen vervuld tracht te krijgen. In plaats ervan – ik doorzie de truc van mijn bewustzijnssysteem en neem er niet in deel.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat zíj het verlangen heeft en dat ik haar een plezier zal doen door bij elkaar te liggen

 

Wanneer en als ik me zie geloven dat zíj het verlangen heeft en dat ik haar een plezier zal doen door bij elkaar te liggen – stop ik en adem ik – ik realiseer me dat ik mijn verlangen projecteer. In plaats ervan haal ik het naar mezelf terug om het mezelf te vergeven

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf te veroordelen om het vasthouden van het verlangen zonder het te merken als zodanig te herkennen

 

Wanneer en als ik me mezelf zie veroordelen om het vasthouden van het verlangen, zonder het te merken en het als zodanig te herkennen – stop ik en adem ik. Ik realiseer me dat veroordelen weer een nieuwe beweging van mijn bewustzijnssysteem is om zichzelf gaande te houden. in plaats ervan – ik vergeef mezelf dat ik het niet eerder herkend heb.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik nou dom/stout ben en straf verdien van haar

 

Wanneer en als ik me zie geloven dat ik nou dom/stout ben en straf verdien – stop ik en adem ik – ik realiseer me dat ik een wanhoopspoging doe om toch iets over te houden wat lijkt op een relatie/iets hebben met de ander. In plaats ervan – ik doorzie de beweging van/in mijn bewustzijnssysteem en stop mijn deelname op dit punt

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik in en als verlangen niet leef, dwz. dat ik in en als een functie in/van mijn mind besta in plaats van hier waar ik leef, ademend in mijn fysiek lichaam

 

Wanneer en als ik me niet zie zien/begrijpen/me realiseren dat ik in en als verlangen niet leef, dwz. dat ik in en als een functie in/van mijn mind besta in plaats van hier waar ik leef, ademend in mijn fysiek lichaam – stop ik en adem ik – ik realiseer me dat ik met laat voortdrijven op/door energie. In plaats ervan – ik geef de energie terug aan mijn fysieke lichaam en ik ben ademend hier

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik het samenliggen met het lichaam van haar nodig heb om mezelf uit dit niet-leven te halen en mezelf fysiek te ervaren

 

Wanneer en als ik me zie geloven dat ik het samenliggen met het lichaam van haar nodig heb om mezelf uit dit niet-leven te halen en mezelf fysiek te ervaren – stop ik en adem ik – ik realiseer me dat ik projecteer. In plaats ervan – ik grond mezelf in mijn lichaam

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik mijn lichaam geweld aandoe door dit verlangen vast houden, wat het laat zien in een exceemplek

Wanneer en als ik me niet zie zien/begrijpen/me realiseren dat ik mijn lichaam geweld aandoe door dit verlangen vast te houden – stop ik en adem ik – ik realiseer me dat een exceemplek op mijn rechterbovenbeen het gevolg is. In plaats ervan – zie ik dat ik besta in en als energie. Ik verspreid deze in mijn lichaam om het terug te geven en om te kunnen zien wat er werkelijk gaande is/wat ik werkelijk doe: schade.

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

One thought on “Martijn’s Reis naar Leven. Ongemerkt verlangen. Dag 518

  1. Pingback: Martijn’s Reis naar Leven. Ongemerkt verlangen. Dag 518 | Blogs @ UnsharedstoriesBlogs @ Unsharedstories

Geef een reactie

