martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven. Seksuele toenadering. Dag 519

2 reacties

imagesIk werd ‘s nachts een paar keer wakker, gelijk gespannen, dussss wat is er aan de hand. Ik had een vriendin gemasseerd, haar voeten en onderbenen en knieholtes. Daarbij had ik een gedachte gehad over sensuele massage, wat geen deel uitmaakt van onze relatie.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat ik seksuele toenadering zoek tot de vriendin ondanks dat ik gezegd heb dat ik geen seks met haar wil

 

Wanneer en als ik me bang zie zijn dat ik seksuele toenadering zoek tot de vriendin ondanks dat ik gezegd heb dat ik geen seks met haar wil – stop ik en adem ik – ik realiseer me dat ik mijn zelfafspraak hierover moet vernieuwen. In plaats ervan ga ik na of ik nog op een lijn zit met deze zelfafspraak en waar nodig corrigeer ik mezelf

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven mezelf onder controle (hier hebben we spanning die ik ervoer in de nacht steeds als ik wakker werd) te moeten houden omdat ik anders seksuele toenadering zal zoeken

 

Wanneer en als ik me zie geloven mezelf onder controle (hier hebben we spanning die ik ervoer in de nacht steeds als ik wakker werd) te moeten houden omdat ik anders seksuele toenadering zal zoeken – stop ik en adem ik – ik realiseer me dat dit een indicatie is voor zelfonderzoek. In plaats ervan onderzoek ik in mezelf mijn zelfvertrouwen op dit punt en waar nodig herstel ik dat

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben onzeker te zijn of ik seksuele toenadering moet zoeken nu zij zich bij mij op haar gemak voelt onder de massage

 

Wanneer en als ik mezelf onzeker zie zijn of ik seksuele toenadering moet zoeken nu zij zich bij mij op haar gemak voelt onder de massage – stop ik en adem ik – ik realiseer me dat het een oud stukje programmering is in mijn bewustzijnssysteem wat geactiveerd raakt. In plaats ervan – vergeef ik mezelf dit en leef ik mijn zelfafspraak

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te verwachten dat ik verlost zal worden van deze nare spanning die het onder controle houden met zich meebrengt wanneer we zouden toegeven aan seksualiteit

 

Wanneer en als ik me zie verwachten dat ik verlost zal worden van deze nare spanning die het onder controle houden met zich meebrengt wanneer we zouden toegeven aan seksualiteit – stop ik en adem ik – ik realiseer me dat dit het creëren van een rechtvaardiging is om mijn zelfafspraak aan de kant te gaan schuiven. In plaats ervan – ik geef de opgebouwde energie terug aan mijn fysieke lichaam

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te vinden dat het haar schuld is, dat het komt doordat zij zich zo gedraagt dat ik seksuele toenadering vrees te gaan uitvoeren

 

Wanneer en als ik me zie vinden dat het haar schuld is, dat het komt doordat zij zich zo gedraagt dat ik seksuele toenadering vrees te gaan uitvoeren – stop ik en adem ik – ik realiseer me dat ik projecteer. In plaats ervan – breng ik het terug naar mezelf en verwijder ik deze constructie uit mijn mind

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben liever mijn angst dat ik onverhoopt toch seksuele toenadering zal zoeken, in stand te houden omdat het spannend is

 

Wanneer en als ik me liever mijn angst dat ik onverhoopt toch seksuele toenadering zal zoeken, in stand zie houden omdat het spannend is – stop ik en adem ik – ik realiseer me dat mijn bewustzijnssysteem deze energiebron voor zichzelf niet kwijt wil. In plaats ervan – ik geef de energie van deze spanning terug aan mijn fysieke lichaam en ik adem mezelf stabiel

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me ontgoocheld te voelen nu dat blijkt dat mijn ‘spannend’ op een illusie (angst namelijk) blijkt te berusten die nu als een zeepbel uit mekaar spat

 

Wanneer en als ik me ontgoocheld zie voelen nu mijn ‘spannend’ op een illusie (angst namelijk) blijkt te berusten die nu als een zeepbel uit mekaar spat – stop ik en adem ik – ik realiseer me dat ik effectief bezig ben geweest met dit punt. In plaats ervan geef ik mezelf de tijd om te wennen aan bestaan zonder deze energie.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn lichaam te belasten met deze spanning/controle

 

Wanneer en als ik me mijn lichaam zie belasten met deze spanning/controle – ik stop en ik adem – ik realiseer me dat ik er energie uit win. In plaats ervan – ik ontleed dit construct en stop het op alle punten

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf te misbruiken voor de creatie en de instandhouding van een illusie

 

Wanneer en als ik me mezelf zie misbruiken voor de creatie en de instandhouding van een illusie – stop ik en adem ik – ik realiseer me dat ik mezelf misbruik. In plaats ervan – druk ik mezelf uit in plaats van de illusie en communiceer ik in eenheid en gelijkheid met anderen als mezelf

In het gesprek er over wordt het me duidelijk dat een zelfafspraak over zoiets als ‘geen seks hebben’ wel gemaakt kan worden, maar dat daarmee de afspraak niet klaar is. Omdat er onder- en onbewust verlangens en geloven en wat niet al kunnen zijn opgeslagen die geactiveerd kunnen worden in een moment wat de zelfafspraak ondermijnen zou. Die moeten dan eerst verwijderd worden om de zelfafspraak gestand te doen.

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

2 thoughts on “Martijn’s Reis naar Leven. Seksuele toenadering. Dag 519

  1. Vlinders en krokodillen. Diamanten en graniet.

    Like

  2. Pingback: Martijn’s Reis naar Leven. Seksuele toenadering. Dag 519 | Blogs @ UnsharedstoriesBlogs @ Unsharedstories

Geef een reactie

