martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven. Woorden herdefiniëren. Dag 523

1 reactie

imagesWoorden herdefiniëren zodat ze in een nieuwe betekenis niet langer eigenbelang dienen maar het belang van het leven van al wat leeft

 

Ik kon me er maar niet toe bewegen. Een punt kwam naar voren: ik heb mij een vocabulair aangemeten om ermee mijn overleving in de maatschappij veilig te stellen. En daarom had ik angst om de betekenis te veranderen want dan zou ik woorden niet meer zo kunnen gebruiken dat ander mensen mij ondersteunen in mijn bestaan. Dat ik zo verraad aan mezelf plegen zou.

 

Ik leerde echter dat ik woorden in eerste instantie voor mezelf herdefiniëer en dat ik in de matrix gewoon moet blijven spreken zoals het effectief is, b.v. om mijn overleving veilig te stellen.

Dan kwam ik op een punt dat ik het gevoel had dat ik verraad aan mijn medemensen zou plegen. Ik had voor mijn gevoel een ‘afspraak’ over de betekenis van woorden en ik kon me niet zomaar in m’n eentje op eigen houtje onttrekken daaraan. Ik voelde daarin een religieus punt. Woorden mogen maar 1 uitleg hebben en daar kom je niet aan!

 

Ik ging slapen nadat deze punten open gemaakt waren en binnen een uur was ik wakker en omgeven door angst! Een fractie van een seconde had ik de neiging om ervan weg te vluchten omdat het zoooo onaangenaam aanvoelt. En dan wist ik weer dat ik mij erin staande kan houden en dat ik er dan doorheen kom en dat er dan niks van de angst overblijft. En zo ging het ook. Daarna kon ik weer verder slapen. Des ochtends was mijn lichaam moe, oude moeheid die er uit kwam van altijd maar opgezadeld te hebben gezeten met deze voor mij onbewuste angst.

 

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

One thought on “Martijn’s Reis naar Leven. Woorden herdefiniëren. Dag 523

  1. Pingback: Martijn’s Reis naar Leven. Woorden herdefiniëren. Dag 523 | Blogs @ UnsharedstoriesBlogs @ Unsharedstories

Geef een reactie

