martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven. Succes, de betekenis. Dag 524

1 reactie

imagesDit woord ben ik gaan zien in verband met zaken doen. En ook wel carriëre. Ik heb er een negatieve connotatie bij. Alleen wie gemeen is heeft succes. Succes is altijd ten koste van iemand anders/anderen. Je bent slimmer, je hebt ze weten te manipuleren. Je hebt met je ellebogen gewerkt. Ik heb ook ronduit een hekel aan succesvolle mensen, omdat het zo eenzijdig positief is. Het is ook zo persoonsgebonden en zo momentaan. Je moet dat dan voortdurend vol lopen houden want anders ben je ineens niet succesvol. Succesvolle mensen doen zich ook zo meer dan een ander voor, zo superieur. En ook zo alsof ze geen problemen hebben.

Succes definieer ik als een functie in de samenleving veroverd te hebben/te bekleden. In die zin is succes eigenelijk falen want alle arbeid bestaat als dwangarbeid omdat geen geld=geen leven. Dus succes zoals het nu gedefinieerd is is helemaal geen succes.

Ik hoorde net in het interview https://eqafe.com/p/your-reason-for-living-quantum-mind-self-awareness hoe de lichaamshouding wordt beïnvloed door een succes-illusie als levensdoel voor jezelf te zien en dat is precies de houding die ik me voorstel bij een persoon die succesvol is: borst naar voren, schouders naar achteren en van binnen die beweging in de Solar Plexus.

 

Dus ik had besloten niet zo te zijn, ik besloot dan mislukt te willen zijn. Hier zag ik meer voordelen in. b.v. dat er weinig tot geen eisen aan me gesteld zouden worden; dat er weinig op me gerekend zou worden zodat ik lekker veel tijd voor mezelf zou hebben; dat ik in de luwte bleef en niet zo gauw aangevallen zou worden. En dat het minder vermoeiend zou zijn.

Ik was ‘s in een bijeenkomst en iemand vroeg me: ‘wat zijn jouw ambities?”. Ik keek haar aan alsof ik het in Keulen hoorde donderen. met die vraag had ik me nooit meer bezig gehouden.

Dus nu ben ik geslaagd in mijn mislukt willen zijn, ik heb geen carrière gemaakt. Ik heb een lage maatschappelijke status. Kortom ik heb niets van mijn leven gemaakt.

 

Ik wil het woord succes herdefiniëren van de maatschappelijke illusie die het heden uitdrukt naar een levend woord, een woord waarmee we daadwerkelijk kunnen leven.

 

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

One thought on “Martijn’s Reis naar Leven. Succes, de betekenis. Dag 524

  1. Pingback: Martijn’s Reis naar Leven. Succes, de betekenis. Dag 524 | Blogs @ UnsharedstoriesBlogs @ Unsharedstories

Geef een reactie

