martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven. Wegwerpwoorden. Dag 527

2 reacties

downloadIk had mezelf ontwikkeld tot een onbetrouwbaar persoon. Dan kon ik lekker doen en laten wat ik wou en kon niemand me houden aan mijn woord als ik wat anders deed dan ik gezegd had. Het gaf altijd wel een naar gevoel als iemand mij aan mijn woord probeerde te houden. Dan begon het te wringen in mijn innerlijk. Het was dan een kwestie van dit voorbij te laten gaan. Zo iemand zou toch vroeger of later ophouden of zichzelf zelfs uit m’n leven verwijderen. Probleem opgelost.

 

Als betrouwbaar persoon moest je je altijd terdege rekenschap geven van wat je zei, want mensen konden het onthouden en tegen je gebruiken als je later iets anders beweerde. Nu, ik kon gewoon zeggen wat in me opkwam en wat voor mij het gunstigste effect had op dat moment en op een ander moment kon ik dan net zo goed iets anders beweren als dat me beter uitkwam.

 

Zo had ik een totale minachting ontwikkeld voor mijn eigen woorden en voor woorden in het algemeen. Toen ik dan ook bij Desteni vernam dat we met woorden de werkelijkheid scheppen, dat wij de woorden zijn die we spreken en dat we woorden nieuwe definitites moeten geven willen we een andere samenleving scheppen, vervulde me dat in eerste instantie met ongeloof. Woorden, die nietswaardige dingen die je volstrekt willekeurig kon inzetten, die geen enkele waarde hadden omdat je ze zo kon inwisselen voor een stel andere woorden? Ik kende alleen wegwerpwoorden.

Ik las er in de loop van mijn proces van zelfverandering meer over en in de desteniiprocess-cursus kreeg ik oefeningen om woorden te herdefiniëren. Zo kwam ik er achter dat het mogelijk moest zijn geldige woorden te spreken en mezelf tot een betrouwbaar persoon te ontwikkelen.

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

2 thoughts on “Martijn’s Reis naar Leven. Wegwerpwoorden. Dag 527

  1. Pingback: Martijn’s Reis naar Leven. Wegwerpwoorden. Dag 527 | Blogs @ UnsharedstoriesBlogs @ Unsharedstories

  2. Hee toffe zelfontwikkeling. Sunette heeft het er zelfs in een Eqafe interview over de woorden als letters te zien en er gewoon plezier mee te hebben (misschien niet helemaal in de woorden die zij gebruikte).

    Like

Geef een reactie

