martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven. Imperfect in de ogen van God, zelfcorrecties. Dag 530

Een reactie plaatsen

imagesDeze blog is een vervolg op de vorige ‘Ziedende God‘.

Wanneer en als ik me zie backchatten “ik zorg wel dat ik helemaal niet meer hier ben dan kun je blijven lachen” – stop ik en adem ik – ik realiseer me dat ik nijd in mezelf laat spreken als mezelf als defence-attack mode. In plaats ervan kijk ik in mezelf of er een reactie geactiveerd wordt en pak ik deze aan. Zo niet dan druk ik mezelf uit zoals het beste is voor beiden.

 

Wanneer en als ik me gewelddadig zie reageren – stop ik en adem ik – ik realiseer me dat ik de nijd toesta bezit van me te nemen en mijn handelen te sturen. In plaats ervan stabiliseer ik mezelf door even mijn lichaam te bewegen en in te ademen.

 

Wanneer en als ik me liever zo min mogelijk zie doen op basis van de gedachte:  “ik ben in de ogen van ‘God die perfect is’ een ‘minderwaardig schepsel’ en al wat ik niet perfect doe versterkt en bevestigt dat verder daarom doe ik maar liever zo min mogelijk” – stop ik en adem ik – ik realiseer me dat ik een denkbeeldige entiteit in mijn gedachten hou die ik ‘God’ noem met wie ik mij identificeer om te oordelen over een denkbeeldige entiteit die ik ‘minderwaardig schepsel’ noem met welke ik me ook identificeer, die door de eerste geschapen zou zijn. In plaats ervan beweeg ik me uit mijn verbeelding in de realiteit die hier is om hier in te bestaan, een ademend mens op Aarde.

 

Wanneer en als ik me in mezelf de gedachte zie hebben dat ik in de ogen van God die perfect is een minderwaardig schepsel ben – stop ik en adem ik – ik realiseer me dat het een programma in mijn bewustzijnssysteem is. In plaats ervan stop ik de gedachte zodra hij opkomt.

 

Wanneer en als ik me om mijn steeds verder en verder duidelijk wordende imperfectie zo zie schamen dat ik minder en minder van mezelf laat zien – stop ik en adem ik – ik realiseer me dat ik m’n verbeelding werkelijkheidswaarde geef. In plaats ervan schud ik me wakker en adem ik in en haal ik me uit mijn verbeelding en breng ik me hier in de realiteit

 

Wanneer en als ik me zie vergeten dat ik mezelf kan vergeven, bezig als ik ben mezelf te verwijderen uit het bestaan omdat ik mij niet meer moet laten zien als de schande die ik ben qua mens wegens mijn imperfectie – stop ik en adem ik – ik realiseer me dat mijn verbeelding met me op de loop is gegaan. In plaats ervan onderzoek ik op welke punten ik geen zelfvergeving wil toepassen en deze vergeef ik mezelf alsnog.

 

Wanneer en als ik me zie geloven dat ik onvergeefbaar ben geworden door de opeen gestapelde imperfectie – stop ik en adem ik – ik realiseer me dat ik niet hoef te wachten op vergeving. In plaats ervan vergeef ik mezelf.

 

Wanneer en als ik me zie geloven en vrezen dat ik binnenkort ten prooi zal vallen aan ‘God’s toorn’ – stop ik en adem ik – ik realiseer me dat ik onbewust woede in mezelf opbouw die er onvermijdelijk uit zal knallen. In plaats ervan gebruik ik dit als een alarmbel dat ik in mezelf moet zien wat me niet lekker zit zodat ik dat op kan lossen en een uitbarsting voorkom

 

Wanneer en als ik me zie anticiperen op het vermeende ten prooi vallen aan ‘God’s toorn’ door mij terug te trekken uit activiteiten waaraan ik deel neem omdat ‘mijn einde nabij komt’ – stop ik en adem ik – ik realiseer me dat mijn verbeelding me parten speelt. Ik adem en ik geef mezelf richting

 

Wanneer en als ik me zie geloven dat ik mijn kansen heb gehad om perfect te worden en aangezien ik nog steeds imperfectie laat zien is er niets meer wat mijn bestaan rechtvaardigt – stop ik en adem ik – ik realiseer me dat mijn opvatting van mijn bestaan wel een illusie moet zijn gezien dat er een rechtvaardiging voor nodig is. In plaats ervan kijk ik naar mijn concrete bestaan, mijn concrete handelen en corrigeer ik me waar ik zie dat ik niet effectief ben voor de doelen die ik me stel.

Wanneer en als ik me zwaar op de hand en moedeloos zie voelen en zie denken ‘het kan me niet meer schelen’ – stop ik en adem ik – ik realiseer me dat ik mezelf opgeef ter wille van mijn bewustzijnssysteem. In plaats ervan kijk ik waar ik een zelfvergevingspunt gemist heb en wandel ik dat alsnog.

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

