martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Verantwoordelijkheid, zelfvergevingen – Dag 535

1 reactie

UnknownWat, als ik in dit moment kijk, zou ik willen veranderen/veranderd willen zien in mezelf?

Vraag jezelf dat. Ik vond: ik zou mezelf zelfverzekerder willen zien voor wat betreft verantwoordelijkheden die ik heb. Ik heb heel vaak en spanning vanwege de angst dat ik er in zal falen. Hetzij dat ik iets vergeet/niet doe zoals afgesproken/verkeerd begrepen heb. Dan wel dat ik het uitstel/niet afmaak omdat ik het erbij laat zitten. Ook heb ik de opvatting dat verantwoordelijkheden saai zijn en dat verantwoordelijkheden me te veel zijn/te zwaar zijn.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf niet toe te staan dit punt te veranderen in mezelf

Wanneer en als ik me mezelf niet toe zie staan dit punt te veranderen in mezelf – stop ik en adem ik – ik zie/begrijp/realiseer me dat ik mezelf niet vergeef voor de keren dat ik tekort ben geschoten in verantwoordelijkheden

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf niet te vergeven voor tekort schieten in verantwoordelijkheden in het verleden

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat mijn zelfteleurstelling definitief te groot is om het punt nog te veranderen

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben spanning te voelen rond verantwoordelijkheden vanwege de angst dat ik zal falen

Wanneer en als ik me spanning zie voelen rond verantwoordelijkheden vanwege de angst dat ik zal falen – stop ik en adem ik – ik zie/begrijp/realiseer me dat ik mezelf ervan weerhoud in de angst te gaan. In plaats ervan – ik ga de confrontatie met de angst aan zoals in deze blog blijkt

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat ik zal falen in mijn verantwoordelijkheid door iets te vergeten/niet te doen zoals afgesproken/verkeerd te begrijpen

Wanneer en als ik me bang zie zijn dat ik zal falen in mijn verantwoordelijkheid doordat ik iets vergeet/niet doe zoals afgesproken/verkeerd begrijp stop ik en adem ik. Ik zie/begrijp/realiseer me dat ik me baseer op een onvergeven verleden van falen in verantwoordelijkheden. In plaats ervan – ik vergeef me mijn tekort schieten in het verleden en ik maak een realistische inschatting t.a.v. de vraag bij nieuwe verantwoordelijkheden die zich aandienen of ik die op kan/wil pakken ja dan nee. En ik kan altijd aanvullende informatie inwinnen of opnieuw checken wat het precies inhoudt.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat ik zal falen in mijn verantwoordelijkheid doordat ik iets uitstel en niet afmaak omdat ik mezelf er niet toe zet.

Wanneer en als ik me bang zie zijn dat ik zal falen in mijn verantwoordelijkheid doordat  ik iets uitstel en niet afmaak omdat ik mezelf er niet toe zet – stop ik en adem ik – ik zie/begrijp/realiseer me dat ik me baseer op een onvergeven verleden van falen in verantwoordelijkheden. In plaats ervan – ik vergeef me mijn tekort schieten in het verleden en ik maak een realistische inschatting t.a.v. de vraag bij nieuwe verantwoordelijkheden die zich aandienen of ik die op kan/wil pakken ja dan nee.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben een lichte gedeprimeerdheid in me te ervaren als ik voor de verantwoordelijkheid sta waardoor ik me laat weerhouden

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben daardoor verantwoordelijkheid als saai te ervaren, als iets waarin geen vreugde is

 

En ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben daardoor het gevoel te hebben dat verantwoordelijkheden me te veel en te zwaar zijn

 

Wanneer en als ik me een lichte gedeprimeerdheid in me zie ervaren als ik voor de verantwoordelijkheid sta waardoor ik me laat weerhouden en ik hem als saai en vreugdeloos ervaar en het gevoel heb dat hij me te veel en te zwaar is – stop ik en adem ik – ik zie/begrijp/realiseer me dat ik achtervolgd wordt door herinneringen aan veantwoordelijkheden die ik niet heb waargemaakt in het verleden. In plaats ervan – ik vergeef mezelf dit verleden/ik vergeef me dit verleden zelf

 

 

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

One thought on “Verantwoordelijkheid, zelfvergevingen – Dag 535

  1. Pingback: Verantwoordelijkheid, zelfvergevingen – Dag 535 | Blogs @ UnsharedstoriesBlogs @ Unsharedstories

Geef een reactie

