martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Zelfcorrecties bij ‘mezelf niet serieus nemen’ – Dag 541

Een reactie plaatsen

IMG_6152 Deze blog is een voortzetting van die van gisteren, ik heb ‘m hier herhaald en de zelfcorrecties erin verwerkt.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben in het geheim mezelf niet serieus te nemen

Wanneer en als ik me in het geheim mezelf niet serieus zie nemen – stop ik en adem ik – ik realiseer me dat ik een oud patroon leef. In plaats ervan – ik stabiliseer mezelf en ik ga verder waar ik gebleven was.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te vinden dat het daarom niet veel kan schelen wat ik doe

Wanneer en als ik me zie vinden dat het daarom niet veel kan schelen wat ik doe – ik stop en ik adem – ik realiseer me dat ik in een oud patroon ga. In plaats ervan – ik herinner me mijn doelen en ga door met hun verwezelijking

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben daarom maar wat te doen

Wanneer en als ik me maar wat zie doen omdat ik vind dat het niet veel uitmaakt wat ik doe omdat ik toch niet serieus te nemen ben – ik stop en ik adem – ik realiseer me dat ik nu bezeten ben van het patroon. In plaats ervan kijk ik wat nuttig en toepasselijk is om te doen.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben een kriebelenergie in mijn buik op te wekken met de geheime gedachte dat ik eigenlijk om te lachen ben

Wanneer en als ik me een kriebelenergie in mijn buik op te wekken met de geheime gedachte dat ik eigenlijk om te lachen ben

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de herinnering vast te houden waarin ik een tik op mijn hand krijg als ik die uitsteek om iets te doen/te pakken.

Wanneer en als ik me de herinnering vast zie houden waarin ik een tik op mijn hand krijg als ik die uitsteek om iets te doen/te pakken – ik stop en ik adem – ik realiseer me dat ik mezelf hiermee uit de realiteit beweeg. In plaats ervan vergeef ik mezelf deze beweging en ben ik hier een en gelijk.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben op basis daarvan mijn eigen wil tot handelen niet meer serieus te nemen en te leven op basis van het principe: ‘ik kan het doen, ik kan het ook niet doen’.

Wanneer en als ik me mijn eigen wil tot handelen niet serieus zie nemen en te leven op basis van het principe ‘ik kan het doen, ik kan het ook niet doen’ – stop ik en adem ik – ik realiseer me dat ik het oude patroon in me laat functioneren. In plaats ervan – ik kijk wat in een moment praktisch en toepasselijk is om te doen

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben het onverteerbaar/onacceptabel te vinden dat mijn moeder dit zo doet in plaats van me te realiseren dat ik het onverteerbaar/onacceptabel vind van mezelf dat ik besluit mijn intentie weg te stoppen in mezelf

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te spreken en te staan als mijn intentie, mijn wil wanneer mijn moeder op mijn hand slaat

Wanneer en als ik me mijn intentie weg zie stoppen – stop ik en adem ik – ik zie/begrijp/realiseer me dat er een programmering geactiveerd wordt die al in mij klaar lag en wat ik nu toesta en accepteer voor mij door te laten gaan uit wrok/wraak

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mij geschoffeerd te voelen door haar gedrag in plaats van me te realiseren dat ik mezelf schoffeer door mijn mond te houden en vervolgens te zien wat een toepasselijk en effectief antwoord kan zijn

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te oordelen dat ik in een onhanteerbaar conflict zal komen wanneer ik te kennen geef dit gedrag onacceptabel vind in plaats van te zien/begrijpen/me te realiseren dat dit conflict eruit bestaat dat ik mezelf oordeel als onmachtig om hier te blijven in de realiteit van het moment en mezelf opgeef. En dat ik kan ademen en dan kan zien hoe ik met de gegeven situatie om kan gaan

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben als oplossing te kiezen mij te verbergen in/als mijn geest, weg van mezelf hier in de realiteit, uit wrok en wraak

Wanneer en als ik me als oplossing zie kiezen mij te verbergen in/als mijn geest, weg van mezelf hier in de realiteit, uit wrok en wraak – ik stop en ik adem – ik zie/begrijp/realiseer me dat ik een al klaarliggend patroon voor mezelf laat doorgaan. In plaats ervan – ik kijk wat voor oplossing ik zelf in de situatie wil

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben als excuus op te voeren voor mijn verbergen in/als mijn geest dat ik niet bij machte ben hier te blijven

Wanneer en als ik me als excuus op zie voeren voor mijn verbergen in/als mijn geest dat ik niet bij machte ben hier te blijven – ik stop en ik adem – ik zie/begrijp/realiseer me dat ik mezelf opgeef op basis van slechts een gedachte/emotie. In plaats ervan – ik blijf ademend hier en ik adem door eventuele opkomende gedachten/emoties heen.

 

———–

 

Ik ga ook zien dat ik een polaire ‘serieuse’ houding had ontwikkeld

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben een polair patroon te hebben waarin ik serieus ben

Wanneer en als ik me in deze serieuse houding zie gaan – ik stop en ik adem – ik realiseer me dat dit slechts een polair patroon is. In plaats ervan ben ik zelf-serieus wanneer ik dat toepasselijke uitdrukking vind van mezelf.

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

