martijndegraaf1001

Reis naar Leven

3.0 Mezelf niet serieus nemen – Dag 542

Een reactie plaatsen

UnknownEen ander punt van mezelf niet serieus nemen is nog aanwezig uit de tijd dat ik weed rookte. Ik was dan veranderd door de weed en daarom kon ik me niet meer serieus nemen. Dat vond ik een wenselijke toestand.

Hetzelfde ervaar ik met in gedachte zijn. In gedachten, onwillekeurige gedachten denkend, als een soort innerlijk tv-kijken, daarin neem ik mezelf niet serieus. Ik zit dan in een cirkeltje, ik denk willekrurige gedachten en daarom neem ik mezelf niet serieus en omdat ik niet serieus ben denk ik niets zeggende gedachten als amusement.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben weed gerookt te hebben om in een toestand te komen waarin ik mezelf niet meer serieus kan nemen

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben in die zin maling aan mezelf te hebben gehad

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te hebben willen genieten van mezelf verknallen/verspillen/te gronde richten

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf niet serieus te nemen door in onwillekeurige gedachten te vertoeven

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf niet serieus te nemen doordat ik in onwillekeurige gedachten vertoef

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf in dit kringetje te houden uit weerzin tegen/onverschilligheid voor/veronachtzaming van mezelf

Wanneer en als ik me in dit kringetje zie bevinden stop ik en adem ik – ik zie/begrijp/realiseer me dat mezelf in de steek laat. In plaats evan – ik breng mezelf in de realiteit van het moment en ik kijk wat ik kan doen wat effectief en toepasselijk is om mezelf te ondersteunen en te assisteren en eventueel anderen evenzo.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben skeptisch te zijn t.a.v. mezelf in plaats van een en gelijk.

Wanneer en als ik me skeptisch zie zijn t.a.v. mezelf – ik stop en ik adem – ik zie/begrijp/realiseer me dat ik in afgescheidenheid van mezelf sta. In plaats ervan kijk ik waar ik een onmogelijkheid meen te zien en onderzoek ik hoe dit praktisch aan te pakken

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben een gevoel van macht en vrijheid te ervaren bij het opzettelijk te gronde richten van mezelf. In plaats van mezelf nauwkeurig punt voor punt te onderzoeken en te transformeren en zo mijn oude vorm te laten ‘sterven’ om een nieuwe vorm te vestigen in eenheid en gelijkheid en zo in de macht en de vrijheid te komen om mij in mijn leven ondersteunen en assisteren en zo ook anderen in hun leven.

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

