martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Buren aan de drugs – Dag 546

Een reactie plaatsen

images1

Mijn buurtjes zijn drugs gaan gebruiken. Ik voelde in mezelf een goedkeuring in de zin van ‘laat ze plezier hebben’. Daarbij terugdenkend aan de tijd dat ik zelf gebruikte. Het gevolg was dat ik in de loop van de weken zelf een vaagheid in mezelf opbouwde die ertoe leidde dat mijn communicatie met Sylvie b.v. begon te haperen, ik begreep haar maar heel langzaam en ik zei dingen die niet to the point waren. .En dat ik zelfvergevingspunten die zich voordeden begon te laten lopen en ging weggapen. Gisteren werd ik me gewaar van een bepaalde beweging die ik met mijn bovenlip maakte die deze goedkeuring uitdrukt ‘toemaar, have fun’. Vannacht drong het tot me door, ik moet mezelf corrigeren. Ik breng die tijd hier:

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben drugs te gebruiken om mezelf weg te maken, te onderdrukken.

Wanneer en als ik me drugs zie gebruiken om mezelf weg te maken, te onderdrukken – stop ik en adem ik – ik zie/begrijp/realiseer me dat dat ik in feite af wil van de drukte van mijn gedachten. Daarom, in plaats ervan – ik pas de viertellen-ademhaling toe en ik neem deel in fysieke activiteiten.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben drugs te gebruiken om geen verantwoordelijkheid te nemen voor mijn leven.

Wanneer en als ik me drugs zie gebruiken om geen verantwoordelijkheid te nemen voor mijn leven – stop ik en adem ik – ik zie/begrijp/realiseer me dat ik ik de complexiteit van mijn leven als overweldigend ervaar. Daarom, in plaats ervan pas ik zelfschrijven toe om mijn helder zicht te krijgen op mijn leven.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben drugs te gebruiken om elke gelegenheid mezelf te ontplooien tot iets in de wereld voorbij te laten gaan

Wanneer en als ik me drugs zie gebruiken om elke gelegenheid mezelf te ontplooien tot iets in de wereld voorbij te laten gaan – stop ik en adem ik – ik zie/begrijp/realiseer me dat ik geen sturing kan geven aan mezelf. Daarom – in plaats ervan leer ik gaandeweg stap voor stap zelfsturing als vaardigheid om iets te kunnen zijn in de wereld

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben drugs te gebruiken om het erge van mijn menselijke natuur tot uitdrukking te brengen

2

Ik merk dat ik een heel erg wezen ben en ik vind dat ik dat niet verborgen moet houden en me beter voordoen dan ik ben, maar uit moet leven om in die zin tenminste echt te zijn. ‘Slecht maar echt’ zogezegd.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat mijn slechtheid als mijn natuur, te corrigeren is

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn slechtheid als mijn natuur, uit te leven. In plaats van de opkomende impulsen te benutten als kansen om zelfvergeving toe te passen  en mezelf te corrigeren door het schrijven van een nieuwe script

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben in plaats van zelfvergeving toe te passen om mezelf te corrigeren, te trachten mezelf te verbeteren door middel van vormen van spiritualiteit. In plaats van in te zien dat ik dan slechts in het tegenovergestelde ga, wat geen oplossing van de slechtheid zelf is.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf tot slachtoffer van mijn slechte natuur te definiëren en tot uitvoerder ervan

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mij te vereenzelvigen met mijn natuur in plaats van in te zien dat ik mijn natuur kan veranderen.

Wanneer en als ik mij mijn slechtheid zie willen uitleven – stop ik en adem ik – ik zie/begrijp/realiseer me dat het mijn natuur is. In plaats ervan – ik corrigeer elk specifieke punt in het moment, dan wel schrijf ik het uit, met toepassing van zelfvergeving, zelfcorrectie en de gecorrigeerde zelftoepassing.

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

