martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Mamma knijpt – Dag 550

1 reactie

downloadDoor lichaamsoefeningen die ik ben gaan doen, viel het me op dat mijn nekspieren zo gespannen waren. Op een ochtend ging ik duwen op die spieren om te zien of ik die spanning kon doorbreken. En er kwam me toch een verdriet los! Wat was dat? Ik kwam in mijn kindertijd, mijn moeder die mij knijpt in m’n nekje bij het oversteken e.d. om mij te leiden. Ik heb daar een oordeel over, zo maak ik mij superieur. En dat superieur zijn veroorzaakt de spanning in mijn nekspieren.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn moeder te veroordelen voor het knijpen in mijn nekje

Wanneer en als ik mij mijn moeder zie veroordelen voor het knijpen in mijn nekje – stop ik en adem ik – ik zie/begrijp/realiseer me dat ik me kan bepalen tot de fysieke interactie tussen haar hand en mijn nekje. In plaats ervan – ik adem en voeg mij zo goed mogelijk naar haar hand zodat ik zo min mogelijk ongemak heb.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf tot slachtoffer te verklaren en me zo te voelen

Wanneer en als ik me mezelf tot slachtoffer zie verklaren en me zo zie voelen – stop ik en adem ik – ik zie/begrijp/realiseer me dat ik mezelf manipuleer. In plaats ervan – ik adem en ik blijf bij de fysieke veschijnselen

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf superieur te maken aan mijn moeder door haar te veroordelen

Wanneer en als ik me mezelf superieur zie maken aan mijn moeder door haar te veroordelen – stop ik en adem ik – ik zie/begrijp/realiseer me dat ik in mijn geest verblijf. In plaats ervan – ik adem en ik sta een en gelijk aan haar.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te merken dat ik mijn lichaam belast met deze constructie in mijn geest.

Wanneer en als ik me niet zie merken dat ik mijn lichaam belast met het in stand houden van superioriteit naar mijn moeder – stop ik en adem ik – ik zie/begrijp/realiseer me dat ik in afgescheidenheid van mijn lichaam ben en in mijn geest verblijf. In plaats ervan – ik adem en ik ga mijn lichaam na om te voelen of ik het hinder bezorg.

Oordeel=angst, zo leerde ik. Dus wat is de angst? de angst ontstond doordat ik geloofde dat mijn moeder geen oog voor mij had voor mijn lichaam en volstrekt onbewust mij vasthield, helemaal niet in de gaten hoe hard ze kneep. In plaats van me te realiseren dat ik zelf mijn lichaam veronachtzaam door er uit te gaan en me in deze angst en gedachte te begeven.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat mijn moeder geen oog heeft voor mijn lichaam

Wanneer en als ik me bang zie zijn dat mijn moeder geen oog heeft voor mijn lichaam – stop ik en adem ik – ik zie/begrijp/realiseer me dat ik mijn lichaam veronachtzaam door in deze angst te gaan, en dit op haar projecteer. In plaats ervan – ik adem en ik blijf geduldig en ontspannen in haar ietwat pijnlijke bescherming.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat ze mijn lichaam veronachtzaamt

Wanneer en als ik me zie denken dat ze mijn lichaam veronachtzaamt – stop ik en adem ik – ik zie/begrijp/realiseer me dat ik mijn lichaam veronachtzaam door in mijn denken te gaan. In plaats ervan – ik adem en ik blijf geduldig en ontspannen in haar ietwat pijnlijke bescherming.

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

One thought on “Mamma knijpt – Dag 550

  1. Coole realisatie Martijn, bedankt voor het delen!

    Like

Geef een reactie

