martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Hekel aan relaties – Dag 557

2 reacties

UnknownEen goeie bekende van me om wie ik veel geef was in een begin van een relatie, zo’n mekaar leren kennen fase en ik voelde angst daarbij. Ik zie dat ik een enorm negatief beeld heb van relaties. ik minacht relaties en ik ben heel skeptisch. Ik negeer in feite de relaties die mensen hebben. Daar zit een kern van waarheid in in die zin dat relaties niet werkelijk zijn, alleen in de verbeelding bestaan. Wat echt bestaat is wat zich daadwerkelijk afspeelt/wat mensen daadwerkelijk doen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben door negatief oordelen de onwerkelijke relaties te niet te willen doen

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben door negeren de onwerkelijkheid van relaties uit te willen bannen

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben door skepsis mezelf de onwerkelijkheid van relaties voor te houden

Ik vergeef mezelf deze drie omdat het geen effectieve manieren zijn.

Ik begin te zien dat het mogelijk moet zijn relatie te herdefiniëren tot dat wat daadwerkelijk gedaan wordt zonder dat mee naar binnen te nemen en er een relatie verbeelding van te maken gelardeerd met gevoelens en/of emoties. Ik zie dat als ik kijk naar wat er daadwerkelijk gedaan wordt in/als contact, dat ik dan nuchter kan vaststellen: dit is interessant of niet

Ik stel me ten doel reëel te kijken wat een relatie daadwerkelijk inhoudt en aan de hand daarvan vast te stellen of ik het interessant vind ja dan nee.

Ik kreeg de tip te kijken naar mijn zelfrelatie. En inderdaad. Ik vond dat in het moment dat ik bovengenoemde angst ervaar/oordeel heb dan deugt mijn zelfrelatie niet. Ik ben in de periferie van mezelf, ik ben niet gecenterd.

Dus wat ik nu doe als ik zo’n naar gevoel krijg als ik aan een relatie/relaties denk dan gebruik ik dat als alarmbelletje dat ik naar mijn zelfrelatie in het moment moet kijken om daarin mezelf te corrigeren in het moment.

 

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

2 thoughts on “Hekel aan relaties – Dag 557

  1. Pingback: Zelfcorrecties van de woorden van het copingmechanisme – Dag 558 | martijndegraaf1001

  2. Pingback: Zelfcorrecties van de woorden van het copingmechanisme – Dag 558

Geef een reactie

