martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Inzicht in hooikoorts – Dag 559

Een reactie plaatsen

imagesHet begon ermee dat ik op de fiets zat en de lucht was stoffig van het stuifmeel. Het ademen ging zwaar, ik had hooikoorts. Ik realiseerde me dat stuifmeel is een soort feestelijke gebeurtenis in de plantenwereld. Waarom kon ik daar niet een en gelijk aan staan, waarom stelde ik me op als slachtoffer? En ik zag dat ik in competitie was met stuifmeel, alsook met stof. Ze nemen de lucht in beslag, mijn lucht die ik nodig heb om te overleven. En ik was de verliezer want ik stond machteloos tegenover hun aanwezigheid.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mij slachtoffer te voelen van stuifmeel/stof in de lucht

Nu ik zag dat ik het stuifmeel/de stof als dader zag moest er sprake zijn van projectie van mezelf als dader in dezen

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te bestaan in en als de tegenstelling: slachtoffer van stof/stofjes tegenover dader als stof/stofjes

Ik kon nu heel duidelijk zien/voelen in m’n lichaam dat ik een zelfonderdrukkende beweging maakte = daderschap, voorafgaand aan de hooikoorts/allergie aanval

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat  ik zelf de veroorzaker ben door zelfonderdrukking, van hooikoorts/allergie en dit daderschap projecteer op stof/stofjes

Ik zag ook dat ik een verslaving had aan de energie die door de tegenstelling=frictie veroorzaakt wordt, die door m’n lichaam jaagt als ‘koorts’

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben verslaafd te zijn aan de energieën die door me heen gaan ten gevolge van de frictie in de tegenstelling slachtoffer – dader van hooikoorts/allergie

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben verslaafd te zijn aan de energie van angst voor een hooikoorts-/allergieaanval

Na deze zelfvergeving voelde ik duidelijk het niergebied ontspannen.

Toen kwam vergetelheid opzetten als een wolk die alles aan het zicht wilde ontnemen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben vergetelheid toe te passen om niet in te zien dat ik zelf de dader van mijn hooikoorts/allergie ben

Vervolgens verwijde mijn blik zich en zag ik hoe ik mij slachtoffer voel van de materiële wereld

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mij gevangene te voelen van de materiële werkelijkheid

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te bestaan in en als de tegenstelling mezelf als gevangene van de materiële werkelijkheid tegenover mezelf als materiële wereld als cipier

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik een zelfonderdrukkende beweging maak = cipier, die ik projecteer op de materiële werkelijkheid

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben in strijd te zijn met de materiële werkelijkheid

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te bestaan in en als de tegenstelling gevangene van de materiële werkelijkheid tegenover cipier als de materiële werkelijkheid

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben vergetelheid toe te passen om niet te zien dat ik de cipier ben van mezelf

Dit is waar ik mij belemmer in de uitdrukking van mezelf, mezelf niet tot m’n recht laat komen, maar mezelf wegdruk en dan met een wolk van vaagheid ‘vergeet’ dat ik dat doe

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

