martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Principe om te leven nr. 22 – Dag 561

Een reactie plaatsen

imagesUit de lijst principes om te leven die ik laatst publiceerde en die we als Destenigroep hanteren pak ik er zo nu en dan een om over te schrijven hoe ik die leef. Hier nummerrrr

22.    The realisation that for me to be able to change myself in thought, word and deed to the most effective living being that I can be and become – I first have to ‘know thyself’ and so commit myself to investigate, introspect and understand how I became who I am today, to prepare the road before me into self creation of a responsible, aware, self honest and trustworthy person for myself and so for all

22.      De realisatie dat voor mij om in staat te zijn mezelf te veranderen in gedachte, woord en daad tot het meest effectief levend wezen dat ik kan zijn en worden – ik eerst ‘ken uzelve’ moet beoefenen en daarom mezelf ten doel stel om te onderzoeken, in mezelf te zien en te begrijpen hoe ik ben geworden wie ik thans ben, om de weg voor me te bereiden naar zelfschepping in een verantwoordelijk, gewaar, zelfoprecht en betrouwbaar persoon voor mezelf en zo voor iedereen.

Also, hoe leef ik dit principe. Wanneer ik merk dat ik reageer op iets of iemand, zonder dat ik heb besloten dat ik er zo mee omga als de meest effectieve manier, dan onderzoek ik wat daar achter zit bij mezelf. Ik moet dan ooit dit reactiepatroon in mezelf hebben toegestaan en aanvaard hebben als ‘wie ik ben’ en ‘hoe ik doe’ zonder me te bekommeren om de effectiviteit ervan, of het wel het beste uitpakt in situaties.

Heel veel heb ik overgenomen van mijn ouders, verder van andere familieleden, vriendjes, maar ook van vreemden, filmpersonages, e.d. Dus dat is een langdurig proces om van lieverlee dat allemaal op het spoor te komen. Sommige reactiepatronen zitten verdomd ingewikkeld in mekaar en hier is het dat ik veel baat heb bij de methodes uit de Desteni cursussen en de hulp van de begeleiding. Verder leer ik veel uit de ervaringen en het optreden van anderen die ditzelfde principe leven door hun ‘Reis naar Leven’ blogs te lezen en video’s van hun te bekijken en in live interacties met hun. Om te zien en te horen hoe hun zelfschepping heeft vorm gekregen als levende voorbeelden van wat een mens kan zijn als hij/zij dit proces van zelfrealisatie en zelfschepping wandelt.

Kijk, naarmate ik meer en meer reactiepatronen blootleg en omvorm, word ik steeds betrouwbaarder voor mezelf. Zolang ik geregeerd word door wat opgeslagen ligt in mijn onbewuste/onderbewuste word ik alle kanten uitgeslingerd door stemmingen en reacties, dat is niet goed voor het zelfvertrouwen. Het is ook niet zelfoprecht want ik laat het maar toe en accepteer het maar ook al is het niet effectief en creëert het zelfs onnodige gevolgen voor mezelf/anderen.

Een voorbeeld is dat ik niet effectief kon horen wat mensen zeiden omdat ik onmiddelijk in mijn herinnering ging zoeken naar kennis en informatie wat op de een of andere manier met het onderwerp te maken had en dat spuide ik dan in de hoop dat het ergens op zou slaan en indruk zou maken. Zo kon ik tevens niet nagaan wat ik zelf zou willen antwoorden als ik wel tot me door zou laten dringen wat de andere meedeelde. Ik zei niet dat ik zo bezig was, ik liet de ander in de waan dat ik luisterde. Hier zie je de zelfonoprechtheid.  Deze methode had ik me ergens in mijn jeugd aangeleerd, ik had er succes mee op school en mijn moeder vond het prachtig al die kennis. En nu was het een automatisme geworden. Dus in feite kon het me geen snars schelen wat de ander te melden had. Noch wat ik eventueel zelf te melden zou hebben.

Door nu het bovengenoemde principe te hanteren heb ik kunnen inzien waar ik mee bezig was en kunnen besluiten me te veranderen.

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

