martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Een hekel aan politici – Dag 563

1 reactie

downloadWe kunnen onszelf wel los zien van andere mensen, de werkelijkheid is natuurlijk dat we er een mee zijn. Helaas zijn er heel veel mensen waar we beslist niet een mee willen zijn. Daarom creëren we de illusie van afgescheidenheid in ons bewustzijn, ‘ik hoor daar niet bij’. Willen we echter de eenheid recht doen die het Aardse bestaan nou eenmaal inhoudt, dan moeten we dus een oplossing vinden. Ik heb die gevonden in zelfvergeving. Want we zitten met een dilemma: hoe kan ik in hemelsnaam een zijn met mensen die onacceptabele misdaden begaan?

Eerste wat er moet gebeuren is mezelf de reacties vergeven die ik in me voel opkomen en mezelf vergeven dat ik die reacties bevestig en kracht bij zet als zijnde gerechtvaardigd. Waarom?? Omdat ik met mijn reactie in feite energie toevoeg aan dat wat ik onacceptabel vind! Wat ik nou juist niet wil. Dus in plaats van me af te scheiden door mijn reacties en zo ogenschijnlijk rechtvaardigheid te creëren, vergeef ik mezelf totdat ik niet langer reactief ben, want het laatste wat ik wil is die onacceptabele daden/eigenschappen bekrachtigen met mijn negatieve energie.

We zien dat b.v. als mensen horen van een pedoseksuele daad, dat mensen het in zichzelf toestaan om de meest wrede emoties en gedachtes/voorstellingen in zichzelf op te roepen waarmee ze in feite geen haar beter zijn dan de dader en geen betere wereld creëren. Zelfde geldt voor ‘eerwraak’. Dus willen we de ‘onmenselijke’ daden in de wereld bestrijden, dan is onze eerste verantwoordelijkheid: onszelf.

Wat er vervolgens nodig is is dat ik in de schoenen van degene ga staan die ik zo verafschuw! Dit is natuurlijk het laatste wat ik wil want dan kan ik mij geen beter mens dan hem/haar meer voelen. We zullen ego dus teleur moeten stellen. het blijkt echter dat het afschuwelijke wat ik voel bij die persoon in mezelf zit, anders zou ik immers niet voelen! Hierdoor kunnen we inzien dat we zelfvergeving kunnen toepassen voor deze afschuwelijkheden als waren we de verafschuwde persoon.

Nemen we b.v. Mark Rutte. Hoe ik hem verafschuw is dat ik hem zie als iemand die zijn positie onbenut laat en zich niet inzet voor de verbetering van het leven van iedereen in Nederland.

Nu ga ik in zijn schoenen staan en vergeef ik mezelf als hem:

Ik vergeef mezelf als Mark Rutte toegestaan en aanvaard te hebben mijn positie onbenut te laten en mij niet in te zetten voor de verbetering van het leven van iedereen in Nederland. Hee verdomd, dat herken ik eerlijk gezegd wel in mezelf! Ik heb te eten en een dak boven me hoofd, ik heb internet en tijd, wat doe ik daar eigenlijk mee wat van betekenis is voor de levens van anderen?

Dat hij lacht terwijl er niks te lachen valt en mooi weer speelt terwijl er enorm geleden wordt in gezinnen die in armoede verkeren en in bedrijven die failliet gaan.

Ik vergeef mezelf als Mark Rutte toegestaan en aanvaard te hebben te lachen terwijl er weinig te lachen valt in het licht van de problemen waar honderduizenden zich voor gesteld zien terwijl ik mij niet voor hen inzet.

Ik zie hem als een nutteloze figurant die nergens leiding aan geeft.

Ik vergeef mezelf als Mark Rutte toegestaan en aanvaard te hebben als een figurant in deze maatschappij te staan zonder leiding te geven aan veranderingen die voor iedereen het beste uitpakken.

Ik voel kotsneigingen. Ik vergeef mezelf als Mark Rutte toegestaan en aanvaard te hebben kotsneigingen te ervaren bij wie/hoe/wat ik ben. Nu ik dit mezelf vergeven heb zie ik dat ik deze Mark Rutte ben die ik meen dat hij is. Ik kan mezelf inderdaad voelen als ‘iemand die zijn schaapjes op het droge heeft en anderen moeten zich maar zien te redden’.

Zo wordt het duidelijk dat ik door zelfvergeving de afgescheidenheid ophef en de eenheid vind. En zo kan ik verantwoordelijkheid nemen voor het bestaan van een Mark Rutte door hem in mezelf te zien en mezelf deze eigenschappen te vergeven en mezelf ten doel te stellen te veranderen op deze punten en deze verandering daadwerkelijk te leven. Hoe meer mensen dit op deze manier aanpakken, hoe kleiner de kans dat we een Mark Rutte als premier krijgen.

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

One thought on “Een hekel aan politici – Dag 563

  1. Coole blog Martijn

    Like

Geef een reactie

