martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Haar afscheren – Dag 568

Een reactie plaatsen

Photo on 2011-08-20 at 13.38 #2Bij Desteni hebben we een tijd ons haar afgeschoren. Dat was enerzijds een manier om te onderzoeken in hoeverre ik mezelf had gedefinieerd als een bepaalde persoonlijkheid met een haarstijl. Anderzijds was het een manier om te zien hoe serieus mijn deelname aan de Destenigroep was, als ik zichtbaar voor de mensen om me heen een totaal nieuwe stap zette. Om openlijk te staan voor verandering omdat ik inzag dat de wereld als hoe die geworden is door hoe we als mensheid er in disfunctioneren onacceptabel is. Dat ik zie dat de oorzaak ligt in de aard van de mens. Dus dat ik als deel van de mensheid verantwoordelijkheid neem om te zien in mezelf wat in mij deze schadelijke aard is. En dat ik bereid ben en doende ben stappen te zetten ter verandering waarvan het afgeschoren haar een heel eenvoudig voorbeeld is. (Er waren deelnemers die vanwege een representatieve beroep hun baan op het spel zouden zetten met afgeschoren haar dus die deden het dan niet.)

Het was best een punt voor mij, mijn haar omdat ik van jongs af aan te horen kreeg wat een ‘mooi haar’ ik had en ‘mag ik er even aan voelen’ lol. Nadat ik dat onderzocht had en gehechtheden had verwijderd door zelfvergeving, liet ik m’n haar een beetje terug groeien omdat ik het anders te koud vind.

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

