martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Weedervaringen – Dag 569

3 reacties

imagesIk had de marihuanamuffin vrijdag in de brievenbus gevonden. Die had iemand mij als kado’tje gestuurd. En zaterdag de helft gegeten. Toen de weed eenmaal begon te werken kwamen er herinneringen op aan de ervaring van weed vroeger. Daardoor kon ik mooi ‘s even zien wat voor reactie-/gedrags-/gedachtepatronen daar nog van over waren. Zo ontdekte ik het patroon om weed te gebruiken om niets meer helemaal serieus te nemen. En om de tijd voorbij te laten gaan zonder dat ik ergens bij betrokken ben. Ook om mij te amuseren over andere mensen.

Ik merkte dat ik meer in mijn geest wilde zijn dan in de realiteit. En als ik dan omschakelde had ik even moeite om samen te vallen met mijn lichaam alsof ik er een beetje naast hing, beetje duizelig dan. Ik vond het lastiger om me geconcentreerd te houden op mijn praktische bezigheden zoals een klus die ik deed. Mijn bewegingen vond ik indirecter alsof er een kleine tijdsverschil was tussen mijn wil om iets te doen en de handeling zelf. Alsof ik een kleine afstand moest overbruggen van wil tot handeling. Hier was ik niet blij mee. Hierdoor leek er aan de afwas bijvoorbeeld geen eind te komen.

Ik had wat moeite om iets wat ik inzag in mezelf een realisatie die ik had mee te nemen naar de Aarde, d.w.z. op te schrijven en te posten in een blog of als en status op Facebook. Ik was sneller dan anders afgeleid door andere dingen waar mijn oog op viel op de computer.

De volgende dag kon ik nog duidelijk het effect van de weed merken en dat bleef zo tot ik maandagochtend me afvroeg: “blijft dit nou zo?” ‘s Nachts in bed zag ik in dat ik in mezelf een comfortabele ‘wolk’ had gevormd waarin ik ondergedompeld was. Echter zag ik dat dit een kant van een tegenstelling was en de andere kant zag er helemaal niet mooi uit, echt smerig, omdat het een vals ding is en een dikke vinger tegen de buitenwereld. Met de frictie van deze tegenstelling creëerde ik dan de mentale energie waarin ik me als ‘prettig gevoel’ ervoer. Dit is zelfonoprecht want ik ben niet ‘zelfprettig’ als expressie van mezelf, ik laat die tegenstelling het voor me doen.

Ik kan het niet verantwoorden tegenover de wereld om me heen, mijn medemensen om zo rond te lopen in mijn persoonlijke prettige gevoel in plaats van ten volle hier te zijn als mededeelnemer in/aan de realiteit. En ik kan het niet maken tegenover mezelf om mezelf aan de kant te schuiven voor een comfortabel gevoel.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben weed te gebruiken als middel om mij te amuseren in mijn geest in plaats van in te zien dat ik daadoor het leven op Aarde misloop.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te bestaan in en als een comfortabele wolk in plaats van in te zien dat het slechts de positieve helft van een tegenstelling is en dat het prettige gevoel het gevolg is van frictie tussen de twee helften zodat ik geen zelfprettigheid leef, maar frictie-energie-prettigheid.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben in en als de weed ervaring in een bewegingloosheid te gaan waarin ik de tijd voorbij laat gaan in plaats van in te zien dat ik daarmee mezelf saboteer.

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

3 thoughts on “Weedervaringen – Dag 569

  1. Helder verwoord hoor. Bedankt voor de inzages en het delen.

    Like

  2. Dat is een cool experiment Martijn om dit in gewaar zijn nog eens uit te proberen, ik verbaasde me erover dat je de volgende dag nog steeds effecten bemerkte. Dank je.

    Like

  3. Cool Martijn, bedankt voor het delen.

    Like

Geef een reactie

