martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Olifant pijn doen – Dag 570

2 reacties

imagesEven buiten Borger, waar ik naar de tandarts liep zag ik een kampement van circus Renz. Er was een olifant onder een tentdraad gelopen en de persoon die bij hem was gebruikte een stok om de olifant te sturen door middel van pijn. Hij prikte hem hier en daar en timmerde op z’n voorhoofd.

Ik vergeef mezelf als circusmedewerker toegestaan en aanvaard te hebben een olifant mijn wil op te leggen d.m.v. pijn

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet een en gelijk te staan aan de olifant waardoor ik geweten zou hebben hoe ik moet spreken en handelen om tot een wederzijds verstaan te komen om de penibele situatie op te lossen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tekort te schieten in mijn begeleiding van de olifant waardoor hij onder de tentdraad geraakte.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de olifant te benaderen als een primitief organisme wat niet veel meer van mij begrijpt dan wat de pijn die ik hem bezorg vertelt.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben vervreemd te zijn van gewaarzijn als leven door te bestaan in en als bewustzijn van mijn geprogrammeerde emoties, gevoelens en gedachten

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn aard als leven geweld aan te doen door te bestaan in en als bewustzijn en dit geweld naar buiten te projecteren op een wezen van leven als olifant

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn levensgewaarzijn te negeren en weg te drukken en te ontkennen uit de angst in mijn bewustzijn dat ik geen geld zal verdienen om in mijn levensonderhoud te voorzien

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat de olifant niet zal doen wat nodig is om toeschouwers in het circus te krijgen zodat ik inkomen heb, als ik hem er niet middels pijn toe dwing

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf voort te laten drijven door de angst geen inkomen te hebben in plaats van te stoppen en te zien hoe samenwerking in eenheid en gelijkheid tot veel indrukwekkender prestaties leidt van mens en dier waarmee het circus veel hogere revenues zou ontvangen

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te beseffen dat ik toch op z’n minst de verantwoordelijkheid heb de olifant in zijn aard tegemoet te komen in mijn omgang met hem nu ik hem in een volstrekt onnatuurlijke omgeving heb geplaatst

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

2 thoughts on “Olifant pijn doen – Dag 570

  1. Mooi blog Martijn bedankt. Zijn de mogelijkheden om je blog te delen van je blog afgehaald?

    Like

Geef een reactie

