martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Oppassen op mijn pa – Dag 572

Een reactie plaatsen

imagesIk was aan het oppassen op mijn vader, hij is dement. Het liep vrij ontspannen totdat hij in de war raakte over naar de WC gaan. Hij keek een paar keer heel ongelukkig, dat raakte me.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben voor mijn pa iemand te willen zijn die ’alles in de hand heeft’,

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de neiging te voelen op te geven

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben op te geven leiding te geven in de situati

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de geheime conversatie in mezelf waarin ik meen dat ik moeten zoeken naar een manier om hem op te sluiten.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te overwegen een stem op te zetten om een eind te maken aan het geharrewar in plaats van me te realiseren dat dat de toestand alleen maar moeilijker zou maken.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat ik dit niet meer moet doen zolang op hem passen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik tekort schiet als hij even niet weet hoe/wat te doen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de neiging te hebben ook ‘dement’ te worden lol, in de zin van ‘ik weet het niet meer’, en chaotisch te handelen.

ik stel me ten doel zonder vooropgezette gedachte naar mijn pa te gaan

Ik stel me ten doel alleen richting te geven als dat nodig is en hem de ruimte te laten om te ‘scharrelen’

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben teleurgesteld te zijn in mezelf

ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me over te geven aan gedeprimeerdheid

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de ervaring te hebben dat ik niks meer kan vertrouwen, nergens meer op kan bouwen

Wanneer en als ik me zie ervaren dat ik alle vertrouwen verlies, stop ik en adem ik. Ik zie/begrijp/realiseer me dat ik mezelf geconfronteerd zie met een totaal onbekende situatie zodat ik niet terug kan vallen op voorgaande ervaringen. Ik stel me ten doel steeds te kijken en te testen wat ik praktisch en effectief kan doen om mezelf zo de ruimte te geven aanwezig te zijn in het moment in plaats van opgeslokt te worden door de innerlijke ervaring van verlies van vertrouwen waardoor ik niet met mijn volle aandacht hier kan zijn.

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

