martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Angst voor verandering – Dag 573

2 reacties

images (1)Een angst voor verandering die ik tegenkwam in als de angst in een relatie om te veranderen van een positief gevoel in een negatief gevoel of geen gevoel..

Ik sprak mijn laatste ex en op een moment merkte ik dat ik niet echt hoorde wat ze zei en ik zei zomaar iets en ik merkte dat mijn zelfmacht helemaal weg was. Ik was stuurloos en zonder inhoud/substantie. Wat was er gebeurd, wat had ik hier gedaan?

Kort daarna duidde een Destonian iets uit, een inzicht en dat was precies van toepassing: ik praat zo tegen mijn ex dat ze een positieve reactie zal hebben omdat dat mij een goed gevoel geeft. Ik zie in dat ik dat tijdens onze relatie ook deed. Ik vroeg me al vaker af waarom ik haar nooit confronteerde met iets wat ik niet vond kloppen of iets anders wat ‘moeilijk’ zou kunnen vallen. Zo heb ik haar en mezelf ontwikkelingskansen onthouden.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben zo te praten dat ik een positieve reactie zal krijgen omdat dat mij een goed gevoel geeft.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/me te realiseren dat ik manipuleer

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben haar te manipuleren

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat dat ik mezelf manipuleer om zo te praten dat ik een positieve reactie terug krijg

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf te manipuleren

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn voor een negatieve reactie

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat een negatieve reactie schadelijk is voor de relatie

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn de relatie te verliezen als er negatieve/moeilijke gevoelens zijn

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn in een uitzichtloos geharrewar te geraken als ik dingen ga benoemen waarvan ik me afvraag of die wel kloppen

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn in een conflict te geraken met haar

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat ik niet kan blijven staan voor wat ik zie en zal zwichten voor haar visie

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben onzeker te zijn of de inzichten die ik heb wel bestaanskracht hebben.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat een relatie scheppen en in stand houden de eenheid en gelijkheid geweld aan doet

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben ontwikkelingskansen voorbij te laten gaan door zaken niet te benoemen uit angst voor een moeilijk gevoel in haar en daardoor in mezelf.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik met een eventueel moeilijk gevoel in mezelf kan werken met zelfvergeving.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf mijn goede gevoel niet te vergeven

wat ik in mezelf opwek door haar in een goed gevoel te zien.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat een relatie mij een goed gevoel moet geven

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat er iets mis is met de relatie als ik geen goed gevoel heb

 

Ik stel me ten doel te stoppen wanneer en als ik me een goed gevoel zie opwekken in mezelf door een ander in een goed gevoel te zien en in plaats daarvan stabiel in en als adem de ander te zien en te horen

Ik stel me ten doel te stoppen wanneer en als ik me een ander in een goed gevoel zie manipuleren en in plaats daarvan wil ik de ander zien en horen wanneer iets moeilijk valt

Ik stel me ten doel te stoppen wanneer en als ik me mezelf zie manipuleren om via een ander een goed gevoel te krijgen en in plaats daarvan adem ik om te zien wat ik tot uitdrukking wil brengen

Ik stel me ten doel te stoppen wanneer en als ik mezelf naar een goed gevoel zie zoeken in een relatie en in plaats daarvan stabiel in en als adem het moment te delen met een ander als mezelf

 

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

2 thoughts on “Angst voor verandering – Dag 573

  1. Bedankt Martijn, dat is een punt dat ik bij mezelf herken en eigenlijk voor acceptabel heb aangenomen, ga hier eens naar kijken!

    Like

Geef een reactie

