martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Waarom ga ik denken? – Dag 579

2 reacties

downloadIk merk dikwijls ‘s ochtends na het wakker worden dat ik aanvankelijk heel lekker met mijn lichaam lig, maar dan dient het denken zich aan en kruipt er een onaangename spanning in mijn spieren. Je zou zeggen, ‘dan ga je toch niet denken’, daar zit ‘m nou juist de kneep.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me te laten intimideren door de indringendheid waarmee de gedachte opkomt en klinkt

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben toe te geven aan de beslistheid waarmee een gedachte gepresenteerd wordt en te geloven dat het daarom zaak is deze na te denken

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de gedachte die in me opkomt te ervaren als een bevel om hem te gaan denken

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de indruk te hebben dat de gedachte die in me opkomt het enige is wat ertoe doet op dat moment door de kracht waarmee hij optreedt.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben volzaam te zijn ten opzichte van de gedachte die zich opdringt.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me te schamen als ik ‘er in getrapt ben’ en ik mijn lichaam onder spanning zet

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me machteloos te voelen in dat ik automatisch volgzaam ben

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de mogelijkheid opgegeven te hebben om te besluiten niet te volgen in het denken

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven en aan te nemen dat denken altijd belangrijker is dan ontspannen met mijn lichaam liggen

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet eerder op het idee gekomen te zijn om zelfvergeving toe te passen

Ik stel me ten doel te stoppen wanneer en als zich ‘s ochtends een gedachte opdringt en in plaats van toe te geven aan denken, te ademen

Het is me wel ’s gelukt om niet mee te gaan in de gedachte en dan kwam er een volgende op en weer een en weer een net zo lang tot er een bij was waarvoor ik bezweek en ik die ging nadenken.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te bezwijken voor een gedachte

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat de gedachte die in me opkomt het waard is om nagedacht te worden

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat de gedachte die in me opkomt het waard is om mijn lichaam voor te verlaten

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te weten wat ik aan moet met de achter elkaar opkomende gedachten en dan maar mezelf verlaat om me in gedachten te begeven

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te worden van de waanzin van de onwillekeurig om me heen dwarrelende gedachten

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn angst/paniek mezelf niet te vergeven en in plaats daarvan maar een willekeurige gedachte te volgen om er van af te zijn

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik mij niet staande kan houden temidden van de chaos aan gedachten

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat er geen ruimte is om te leven anders dan gedachten te volgen

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn zelfleiderschap te vergeten en me te laten overweldigen door zich aan mij opdringende gedachten en er dan maar een te beginnen te volgen

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te ervaren dat de gedachten zich aan mij opdringen in plaats van in te zien dat dit mijn interpretatie is van de manier waarop ze verschijnen

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik iets moet met de willekeurige rond mij heen dwarelende/fladderende gedachten die zich in alle toonaarden laten horen

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat deze aan mij gerelateerd zijn

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze gedachten persoonlijk te nemen

Ik stel me ten doel te ademen en me mijn principes te herinneren volgens welke ik leven wil en mijn verantwoordelijkheid en de verschillende activiteiten waarin ik deze tot uitdrukking breng waarvan een is: lekker te liggen met mijn lichaam als ik wakker ben geworden.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben verraad te plegen aan wat hier is, de levende werkelijkheid door gedachten toe te staan mij in beslag/bezit te nemen.

Ik stel mij ten doel te stoppen wanneer en als ik me in beslag/bezit genomen zie door gedachten en in plaats daarvan te ademen en te aarden in mijn lichaam en daarmee in de realiteit hier.

Ik stel me ten doel gedachten die opkomen als reactie te onderzoeken en na te gaan wat hun oorsprong is en die te ontleden en er zelfvergeving op toe te passen tot het stil blijft en niets mij beweegt, enkel zelfbeweging door zelfwil en zelfexpressie.

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

2 thoughts on “Waarom ga ik denken? – Dag 579

  1. Herkenbaar Martijn dit ‘lekker met mijn lichaam liggen als ik wakker word’. Heel prettig is dat.
    Wat ik opmerk in mezelf is dat ik het ‘moment van lekker liggen’ eigenlijk wil rekken in plaats van het waar te nemen, te ademen, direct op te staan en in beweging te komen. En hier vandaan, vanuit dit ‘willen verlengen’ komen er allerlei gedachten op en blijf ik ‘liggen denken’, probeer ik dit niet te doen of val ik weer even in slaap.

    Like

  2. ja dat herken ik, wellicht is het voldoende om tot dat ene moment van lekker liggen te komen en als dat een feit is is het tijd om in beweging te komen. Met het lichaam bewegen wordt trouwens steeds ‘interessanter’.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

