martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Angst om bekend te worden – Dag 585

2 reacties

UnknownAngst om bekend te raken

Huilerig,klagerig kind is een stem die ik de laatste dagen geregeld in mezelf hoor. Ik ging het onderzoeken en het blijkt het ene uiterste van een tegenstelling te zijn. Het andere uiterste is een wrede, dictatoriale man. Ik vergaf mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te bestaan in/als deze tegenstelling en daardoor opende zich het achterliggende punt: angst.
Deze komt op naar aanleiding van mijn toenemende rol in de Basis Inkomen Partij, waar het er naar uitziet dat ik een bredere bekendheid ga krijgen, meer van mezelf ga laten zien aan meer mensen.
Dit roept de angst op dat ik niet onder controle heb wie mij kent en hoe ik bekend ben. En de angst dat de wijdere kring te overweldigend is om mij staande in te houden. Deze wil ik niet langer in mezelf laten bestaan en daarom:
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn om de controle te verliezen over wie mij kent en hoe men mij kent
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik controle moet houden over wie mij kent en hoe ik gekend wordt
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat  mijn enige zorg is zelfoprechtheid voor mezelf te blijven toepassen. Zodat ik altijd voor mezelf kan verantwoorden wie ik ben en hoe ik spreek en optreed.
Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me bang zie zijn om geen controle te hebben over wie mij kent en hoe ik gekend word en in plaats ervan zelfoprechtheid toe te passen om voor mezelf te kunnen verantwoorden hoe/wie ik ben
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat ik mezelf niet staande kan houden in de wijdere kring
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat er teveel mij vreemde meningen en visies op me af komen waardoor ik mezelf daarmee niet uiteen kan zetten en mezelf geen helderheid kan verschaffen hoe deze punten richting te geven
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat  ik hierin niet alleen ben en punten met anderen kan bespreken om ze tot klaarheid te brengen.
Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me niet instaat zie een punt te doorzien en richting te geven en in plaats van er alleen mee te blijven tobben anderen te vragen om me te assisteren en te ondersteunen om het tot klaarheid te brengen.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben een relatie te scheppen tot de wijdere kring door die tot overweldigend te verklaren om zo angst op te roepen waarna ik mezelf in reactie tot een huilerig, klagerig kind reduceer
ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben met afwijzing te reageren op deze rol en mezelf in de tegenovergestelde positie te bewegen
waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben hard, dictatoriaal te worden om de angst weg te drukken
Waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn mensen vanuit deze positie hard en dictatoriaal te behandelen en zo ongeschikt te zijn iets zinvols te kunnen betekenen in de Basis Inkomen Partij
Waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn te mislukken, te falen.
Ik stel me ten doel wanneer en als ik me bang zie zijn te falen een zinvolle bijdrage te leveren aan de Basis Inkomen Partij door een harde, dictatoriale houding, te stoppen en te ademen en in plaats ervan de tegenstelling te zien waarin ik me heb begeven en daaronder de angst onder ogen te zien en mezelf deze te vergeven zodat ik vrij van angst mezelf kan vertrouwen te zien wat ik kan zeggen/doen wat het beste is voor iedereen.

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

2 thoughts on “Angst om bekend te worden – Dag 585

  1. Het is toch een heel begrijpelijk proces om gewend te raken aan bekendheid? Ongelofelijk belangrijk dat iemand krachtig het middelpunt vormt van de Basis Inkomen Partij. Ik ga ervan uit dat je er niet alleen voor staat en dat ook medestanders naar buiten treden.

    Like

  2. Hoi Olga, bedankt voor je schrijven. Voor de BIP wil ik gelijkheid onder de leden. Je weet nooit wie op een moment iets te zeggen heeft wat we net nodig hadden om te horen. Het is teamwork. Dit is terug te vinden in het streven naar directe democratie, waarin het niet de sterke leider is die de richting bepaalt maar de gezamenlijke stemmen.

    Like

Geef een reactie

