martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Ervaringen van een politieke vergadering – Dag 589

1 reactie

Screen shot 2014-10-08 at 16.26.22Ik was op een vergadering van de politieke partij. Waar ik ervaringen had en waarnam. Hierdoor kon ik niet optimaal deelnemen. Ik vergeef mezelf daarom, als mezelf en als anderen die ik ervoer.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me ongemakkelijk te voelen in de vergadering

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik mij moet houden aan de gangbare manier van omgaan waarbij geen punten van zelfonoprechtheid aangeduid mogen worden

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf in die zin gangbaar beleefd te gedragen

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik zo gangbare politiek bedrijf terwijl we het in feite moeten hebben van een nieuwe politieke cultuur omdat we anders onvermijdelijk niet in staat zijn een basisinkomen in het huidige maatschappelijke bestel in te brengen aangezien dit recht op leven uitdrukt, iets wat in de huidige economische werkelijkheid die dominerend is, niet gegarandeerd wordt.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet in mezelf op te staan

tijdens de vergadering om pas later tot me door te laten dringen dat ik me ondergeschikt heb gemaakt aan een idee/beeld/gedachte/opvatting van hoe ik me hoor te gedragen in zo’n vergadering.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat emotionele bewogenheid een rol mag spelen/een plaats kan hebben

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben spijt te voelen dat ik niet heb benadrukt wat een inzet en werk de twee bestuursleden hebben geleverd omdat ik niet ben opgestaan in mezelf

Ik vergeef mezelf als een lid van de vergadering toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik een valide punt heb wanneer ik een emotionele reactie in mezelf ervaar

Ik vergeef mezelf als een lid van de vergadering toegestaan en aanvaard te hebben het bestuur bij voorbaat te wantrouwen omdat het de vergadering heeft vormgegeven en inhoud heeft gegeven wat ik als leiding ervaar en hierop projecteer wat ik als leiding in mezelf accepteer en toelaat: mijn emoties die als leiding niet betrouwbaar zijn om mijn leven vorm en inhoud te geven.

Ik vergeef mezelf als een lid van de vergadering toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren wat een werk en inzet het bestuur heeft geleverd om de partij voort te zetten na het vertrek van de bestuursvoorzitter en zodoende niet in staat en bereid te zijn dankbaarheid uit te drukken.

Ik vergeef mezelf als een lid van de vergadering toegestaan en aanvaard te hebben hierdoor niet in staat te zijn constructief samen te werken voor de totstandkoming van het basisinkomen in Nederland

Ik vergeef mezelf als een lid van de vergadering toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat mijn focus op mijn emotionele reacties een zinvolle samenwerking om een basisinkomen in te voeren onmogelijk maakt omdat ik me laat leiden door emotionele behoeftebevrediging in plaats van door de vraag ‘wat is het beste voor iedereen?

Ik vergeef mezelf als een lid van de vergadering toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik omzichtig moet spreken om er maar voor te zorgen dat emotioneel reactieve personen niet geprikkeld zullen zijn en geen oproer in de vergadering zullen brengen.

Ik vergeef mezelf als zodanig toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik mijn eigen stance compromitteer doordat ik het vermijd zelfonoprechtheden aan te duiden die het degene onmogelijk maken in te zien wat het beste is voor allen.

Ik stel me ten doel mezelf in een politieke vergadering toe te passen zoals ik dat ook buiten een politieke vergadering doe, een en gelijk.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben een politieke vergadering te zien als iets anders dan de rest van de realiteit

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

One thought on “Ervaringen van een politieke vergadering – Dag 589

  1. Dat is nog eens politiek bedrijven: zelf-eerlijkheid en zelf-vergeving. Dank voor het delen!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

