martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Waarom vermijd ik verantwoordelijkheid? – Dag 591

2 reacties

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben een berg weerstand te voelen om in de politiek bezig te zijn/in de politiek te gaan

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben een voorstelling te hebben van ‘de politiek’

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben een woedende weerstand te voelen om meer verantwoordelijkheden op me te nemen

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me gedefinieerd te hebben als iemand met weinig verantwoordelijkheden

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn leven als succesvol te zien wanneer ik weinig verantwoordelijkheden heb.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mij content te voelen wanneer ik er in slaag weinig verantwoordelijkheden te hebben

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf slim te vinden mijn leven vorm te geven met weinig verantwoordelijkheden

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben neer te kijken op mensen met veel verantwoordelijkheden en hun te verachten
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik het oordeel over mezelf projecteer op hun

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat mensen met veel verantwoordelijkheden het belangrijkste van het leven mislopen

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik projecteer wat ik over mezelf denk namelijk dat ik zelf het belangrijkste misloop door me minimaal in te zetten

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben vrije tijd als het waardevolste te beschouwen

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat anderen het werk doen waardoor ik vrije tijd heb.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben verantwoordelijkheid als een valstrik te ervaren

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn eigenwaarde te voelen stijgen wanneer ik  verantwoordelijkheid krijg toebedeeld of op me neem.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat deze eigenwaarde een energie-ervaring in mezelf is die ik na een tijdje weer verlies.

Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me in deze stijging in eigenwaarde voel. In plaats ervan realiseer ik me mijn zelfwaarde die ik zelf heb opgebouwd.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben in het moment van stijgende eigenwaarde te vergeten het werk wat met de verantwoordelijkheid gepaard gaat

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf in de valstrik te voelen wanneer iemand mij aanspreekt op mijn verantwoordelijkheid omdat ik dan het werk besef waar ik ja tegen heb gezegd waarbij de eigenwaarde ‘verbleekt’ en ik van een goed gevoel in een tegenvallend gevoel raak.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben daaruit de conclusie te trekken dat ik maar beter geen/zo min mogelijk verantwoordelijkheden op me kan nemen.

Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me in een tegenvallend gevoel zie gaan en in plaats ervan in mijn zelfwaarde te gaan en een realistische inschatting te maken van mijn vermogens in relatie tot de verantwoordelijkheid om zo te zien of ik een ontoepasselijke toezegging had gedaan.

 

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

2 thoughts on “Waarom vermijd ik verantwoordelijkheid? – Dag 591

  1. Cool Martijn!

    Liked by 1 persoon

  2. Heel herkenbaar Martijn, de weerstand voor verantwoordelijkheid, coole zelfvergevingen!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

