martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Mag ik mijn mind onderzoeken? – Dag 594

2 reacties

In de Desteniiprocess cursus ga ik verder en verder op onderzoek in mijn eigen mind om te zien hoe en als wat ik mezelf in mekaar heb gestoken. Nou loopt dat vaak niet lekker en ik had het er met mijn buddy over en zij opperde een paar dingen waarmee ik mezelf in de weg zou kunnen zitten en al doende kreeg ik er zicht op: het is in mezelf een taboe om de innerlijke werking van de mind/de geest te ontraadselen! Daar zou een mens niet in mogen kijken, ‘wie heeft je toestemming gegeven om daarin te neuzen?’ ‘Een religieus punt’ zei ze.

Inderdaad was het zo dat alleen ‘ingewijden’ zulke kennis mochten vergaren. Geheime kennis waarvoor je in mysteriescholen moet wezen. Niet als gewoon mens met een computer in een online cursus. lol. Dus dat taboe wil ik mezelf vergeven in mijn mind een rol te laten spelen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat ik in overtreding ben van een onzichtbare/esoterische orde door me steeds verder te verdiepen in de precieze werking van de menselijke geest/mind.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik toestemming nodig heb van geestelijke autoriteiten om dit werk te mogen doen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik moet wachten op toestemming voor ik me weer verder verdiep in het volgende deel van de cursus

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik gevaar loop door deze cursus te doen omdat het de geestelijke/esoterische autoriteiten niet zal bevallen dat ik zelfstandig onderzoek doe en ontdek hoe de geest/mind in mekaar zit en veranderingen aanbreng.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat ik een verstoring teweeg breng in de onzichtbare ordening die de wereld vorm geeft en bestuurt en dat dit vroeg of laat opgemerkt wordt door ‘wachters’ die de autoriteit op de hoogte stellen en dat ik repercussies kan verwachten.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik in een vals dilemma zit ‘of je werkt volgens de onzichtbare/esoteriche orde of je ondermijnt deze’

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik deze veronderstelde autoriteit als een geloof in me draag en dat ik mezelf dit geloof kan vergeven

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben een denkbeeldige geestelijke/esoterische autoriteit in mezelf in stand te houden van wie ik veronderstel toestemming te moeten hebben om onderzoek te doen in mijn eigen geest/mind. lol

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat de angst voor deze denkbeeldige autoriteit in feite de angst is die ontstaat doordat ik mij in en als de mind in deze twee persoonlijkheden splits en vervolgens projecteer ik ‘m op de ‘autoriteit’ omdat/terwijl ik me identificeer met de ‘geestelijke leerling’ persoonlijkheid

Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik mezelf zie aarzelen om dieper in mijn mind te zien en te geloven dat het taboe is om het verder te ontraadselen en in plaats ervan me te herinneren dat het taboe onderdeel is van dezelfde mind en ik het dus mezelf kan vergeven om zo door te gaan met het zelfonderzoek.

 

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

2 thoughts on “Mag ik mijn mind onderzoeken? – Dag 594

  1. Hartstikke leuk ontraadseld 🙂

    Like

Geef een reactie

