martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Waarom wil ik weinig geld? – Dag 598

1 reactie

imagesIk ben opgegroeid zonder ooit zorgen over geld te ervaren. Mijn ouders zagen kans om om zich te financieel redden en ze kregen het zelfs steeds beter in dat opzicht in de loop van mijn jeugd. Ik heb nooit hoeven werken voor geld als kind en vanaf een jaar of 12 – 13 kreeg ik zakgeld  en zo ging ik leven met het idee/het geloof dat er altijd wel geld is zonder dat ik daar moeite voor hoef te doen.

Verder was het zo dat we in de zomervakantie gingen kamperen en dat vond ik de mooiste tijd van m’n leven. Daardoor heb ik een voorkeur voor ‘eenvoudig leven’ ontwikkeld. Ik ben gaan geloven dat met weinig geld toekomen mensen eerlijk maakt en dat veel geld de mens het zicht op de realiteit ontneemt het het gevoel voor de medemens ontneemt. Dat veel geld betekent veel problemen, ingewikkelde dingen met banken, belastingdienst, adviseurs, boekhouders, enz. En dat ik met weinig geld dichtbij de natuur en de Aarde leef.

Ik kreeg eens een schenking van 5000 euro, dat maakte me behoorlijk zenuwachtig en ik was blij toen het verminderde naar 4000. Dit is een gevolg van de aannames die ik mezelf eigen had gemaakt door ervaringen in mijn jeugd.

In de afgelopen jaren door de Destenitraining kreeg ik het inzicht dat hoe iemand verandert door veel geld of weinig geld ligt niet aan het geld, dat ligt aan zijn conditionering. De geloven en ideeën die de persoon heeft opgedaan in het verleden. En of iemand zichzelf met veel of weinig geld kan hanteren afhangt van zijn innerlijke zelfoprechtheid. Als ik merk dat ik verander doordat ik veel of weinig geld heb, dan is het zaak dat ik zelfonderzoek doe om te zien wat aan de verandering ten grondslag ligt. Ik neem deze oorzaken weg door middel van zelfvergeving en ik corrigeer mezelf door nieuwe zelfverklaringen te schrijven over wie en hoe ik wil zijn in verband met geld.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat veel geld betekent veel problemen met ingewikkelde dingen die rondom geld bestaan

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben nerveus te worden als ik veel geld heb

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik alleen eenvoudig kan leven als ik weinig geld heb

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik een slecht mens word als ik veel geld heb in plaats van in te zien dat deze slechtheid al in mezelf aanwezig is en veel geld slechts een trigger is om deze natuur naar buiten te laten komen

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat ik vervreemd van mezelf als ik veel geld heb in plaats van in te zien dat ik vervreemd van mezelf door bang te zijn

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik het contact verlies met mijn armere medemensen wanneer ik veel geld heb In plaats van in te zien dat ik een en gelijk ben

Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me zie geloven dat veel geld betekent veel problemen en in plaats ervan me te realiseren dat er praktische oplossingen zijn die ik te weten kan komen

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat ik aan mijn lot overgelaten ben wanneer ik veel geld heb en dat de staat mij op alle mogelijke manieren mijn geld afhandig zal maken

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik hier projecteer wat ik zelf meen te doen met mijn bijstandsuitkerinkje.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben het gevoel te hebben dat ik met mijn bijstandsuitkerinkje de financiële middelen van de staat uitput. lol

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat ik in een kunstmatige wereld moet leven los van de natuur en de grond als ik veel geld heb in plaats van in te zien dat ik in en als angst in een kunstmatige innerlijke realiteit leef

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

One thought on “Waarom wil ik weinig geld? – Dag 598

  1. Ik vind het waardevol dat ik dit van jou mag lezen = lees. Ik zelf heb hier wat aan aangezien ik momenteel = eigenlijk al enige jaren met eigen angstbeelden- en gevoelens wordt geconfronteerd idd voortkomende uit m’n verleden, en op dit moment erken ik, én vergeef ik mezelf dat ik mijzelf nog steeds in een vorm van ontkenning schuil houd wel wetende dat ik hiermee mezelf- én mijn omgeving tekort doe. Ik wil heel graag leren hoe ik mezelf oprecht leer te vergeven voor hetgeen waar m’n ego mij in tegenhoudt gebaseerd op angst.
    Ik realiseer mij, én erken dit ook, dat ik een angst heb om zelf financieel onafhankelijk te zijn; omdat ik vanuit m’n jeugd op voor mij inhumane wijzen geconfronteerd ben met het volgende: oa dat mijn vader ná zijn scheiding van mijn moeder over mijn hoofd voor de rechtbank getracht heeft om de kinderbijslag voor mij- en mijn zusje teniet verklaard te krijgen dat hem dus niet is gelukt. En zo heb ik zelf een aantal weken strijd móeten leveren t/m als klapstuk een hele avond verbaal strijden om zijn handtekening te krijgen opdat ik studiefinanciering kon aanvragen, en ja dit is me god zij dank idd gelukt.
    Alleen nu anno 2014 ervaar ik dat de samenleving zoals die notabene door mensen ís opgebouwd amper nog individueel binnen allerlei systemen maakbaar is; hoe mag ik als 50 ++er nog deelnemen aan het werksegment wanner ‘men’ op voor mij irrationele normen vaststelt dat ik te oud bèn ??
    Te oud ben ik ??????
    Daarmee is mijn eigen angstbeleving voor hoe ik wil deelnemen aan en participeren in deze samenleving door hen geclaimd; niet in de eerste plaats door mijn ouders die me het goede voorbeeld hadden moeten geven hoe ik als mens gewaardeerd word om wie ik zelf ben, en nu 36 jaar later door de samenleving die mij ook niet waardeert om die ik zelf ben.
    Feit is nu dus dat ik mezelf mag leren dat ik een gewaardeerd mens ben: vanuit de vergeving dat ik het geboorterecht bezit an sich gewaardeerd mens zijn….> nu nog mezelf vergeven dat ik aannames van anderen hoger heb ingeschat dan onvoorwaardelijk in mijzelf te geloven.
    Heel dank je wel voor deze dag die jij geschreven- en beschreven hebt: ik (h)erken dat ik mezelf mag vergeven voor alle pogingen om financieel onafhankelijk te kunnen zijn nog niet heb ondernomen.
    Groetjes, Kel Annevelink

    Like

Geef een reactie

