martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Wat versluiert mijn blik? – Dag 599

Een reactie plaatsen

imagesNadat ik mijn dementieaanleg had zelfvergeven, zie blog Word ik dement?, bleef er een ander programma actief in mijn bewustzijnssysteem wat maakt dat ik een ‘sluier’ over mijn innerlijke ogen laat zakken waarmee ik mij het zicht ontneem op mijn doelen en in een soort hypnotische staat terecht kom waarin totaal onwillekeurige gedachten links en rechts voorbij komen die ik dan volg in hun gedachtegangen zodat ik telkens op een punt kom van ‘hè waar ben ik nou in vrede’s naam over aan het denken, dit slaat echt helemaal nergens op’. Het lukt me niet altijd om dit te voorkomen in het moment, en ik zweef dan tussen slapen en waken. Ik kan niet helder kijken of iets overzien en val af en toe helemaal weg en dan vind ik mij weer denkend of dromend. Dit kan niet zo blijven want mijn effectiviteit in wat ik doe leidt er onder want het is niet alleen in momenten, het speelt door de dag heen vaker een rol.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben in de ‘sluier’ te gaan en ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze zich over mijn innerlijke ogen te laten ‘draperen’.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben door deze sluiertoestand mijn doelen niet meer helder te zien en ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf in besluiteloze inertie te laten geraken.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben in deze droomsluier te gaan om te ‘ontspannen’ waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik mezelf en de realiteit wil ontvluchten.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te bestaan in en als de polariteit ‘ingespannen met mezelf en de realiteit bezig zijn tegenover ontspannen in de dromerige niet-aanwezigheid zijn’.

In dat ingespannen bezig zijn gaat het al mis. Ik ben hierin al niet meer echt zelf bezig te doen wat het beste voor mezelf is, ik zit al te lang aan m’n werktafel en ik ben me aan het verdiepen in onderwerpen die nou niet direct van belang zijn voor de doelen waaraan ik werk. En van dat ontspannen rust ik niet echt uit, m’n geest maalt maar door. Ook in het fysieke werk baseer ik me op deze vorm van inspanning waarin ik mij voortdrijf en waarna ik me dan laat overmannen door een wezenloze slaperigheid.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben ingespannen bezig te zijn op een manier die niet het beste is voor mezelf noch voor iedereen en ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben daarna te ontspannen op een manier die ook niet het beste voor mezelf is en daarmee niet het beste voor iedereen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben als ik ingespannen bezig ben te vergeten te ademen

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat als ik mij niet inspan ik niks gedaan krijg

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te bestaan in en als de polariteit ‘inspannen tegenover ontspannen’.

Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me zie bestaan als inspannen of ontspannen binnen deze polariteit en in plaats ervan me in te spannen en te ontspannen in en als adem.

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

