martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Ben ik te dom? – Dag 600

3 reacties

imagesOmdat ik vastloop in de cursus die ik doe omdat ik de stof niet begrijp, stuit ik op een heftige emotie in mezelf, richting paniekstoornis, zo erg.
Ik stuit op een zelfdefinitie waar ik al decennia lang mee leef en waarin ik niet langer kan bestaan omdat ik zie dat het een polariteit is in mijn geest.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf te definiëren als ‘te dom om iets te begrijpen’
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze zelfdefinitie te gebruiken om verantwoordelijkheid te ontlopen
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben ‘ik ben te dom om het te begrijpen’ te gebruiken om in mijn comfort zone te blijven
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf te beperken in mijn  mogelijkheden door in deze comfort zone te blijven
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf te definiëren als ‘zomaar geniaal’
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik altijd in staat ben om zomaar iets te begrijpen zonder tijd en energie te investeren in leren
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf te definiëren als ‘zomaar geniaal’ omdat ik bang ben dat ik het niet op kan brengen om gedurende langere tijd mij ertoe te zetten iets te leren
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn om iets te leren en te begrijpen omdat het nieuwe verantwoordelijkheid met zich mee brengt, ik kan immers niet meer zeggen ik begrijp het niet dus vraag iemand anders.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me machteloos en wanhopig te voelen als ik dingen niet direct begrijp
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat ik mezelf opgeef als ik iets niet begrijp
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf op te geven wanneer ik dingen niet begrijp
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat ik te dom ben om dingen te begrijpen
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat ik door anderen opgegeven wordt doordat ik dingen niet begrijp
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf te hinderen in het leren begrijpen door bang te zijn en door me machteloos en wanhopig te voelen en mezelf op te geven
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat ik gingen ga stuk maken uit onmacht als ik de les niet begrijp
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de neiging te voelen iets stuk te maken als ik de les niet begrijp

Zelfcorrecties volgen

 

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

3 thoughts on “Ben ik te dom? – Dag 600

  1. Hoi. Nobel. Volg je hart, en vertrouw op je intuïtie en god. Angst, Fear. False Evidence Appearing Real. Jij bent niet je Ego. Je Ego ofwel je pijnlichaam is een verzameling van meestal negatieve ervaringen die je hebt opgedaan in je leven. Bewust worden en bewust leven is de sleutel, waarin je alswaar je pijnlichaam observeert en het geen kans krijgt zich te manifesteren en je over te nemen. Dit klinkt makkelijk, maar heeft veel oefening nodig. Belangrijk hierin is mindfulness. Meditatie bijv. Geestelijke setting, positief denken. Wat je denkt heeft zoals je weet veel invloed op je emoties. Loslaten is daarin ook belangrijk. Zorg voor een balans, waarin je je goed voelt. Fysiek, mentaal, sexueel, emotioneel, spiritueel. Het ga je goed, en heb zelfvertrouwen.

    Like

    • Hoi Marcel, bedankt voor je commentaar. Zoals je ziet pas ik zelfvergeving toe hierdoor ben ik niet afhankelijk van ”God”. Ik vergeef mezelf de oude pijn wanneer ik die bemerk. En door te schrijven openen zich meer pijnpunten die er achter liggen zodat ik die ook kan meenemen. Ik vertrouw inderdaad op mezelf.

      Like

Geef een reactie

