martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Waarom ben ik verstrooid? – Dag 602

Een reactie plaatsen

Waarin ik merk dat ik geen prioriteiten stel maar mijn interesse volg. Vandaag had dat als consequentie dat ik de bus miste naar een afspraak. Er was van te voren een moment waarin ik me afvroeg ‘moet ik niet wat anders gaan doen’, maar ik besloot ‘nee ik vind dit nu eenmaal het interessantste’. Toen ik me eruit losmaakte was het al te laat voor de bus. Ik heb dat meegekregen ‘ga doen wat je interessant vindt’.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me te laten leiden door mijn interesse.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat inter-esse betekent tussen-zijn, waarbij ik dus niet mezelf ben maar buiten mezelf waarna ik weer tot mezelf moet komen
Ik vind zoooveel dingen interessant daar komt geen einde aan. Ik raak erdoor verstrooid, verlies het zicht op mijn kerndoelen.
Ik heb nooit geleerd prioriteiten te stellen. Wel in praktisch werk, niet in het werken met informatie
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn interesse in die mate te volgen dat ik verstrooid raak en helemaal niet meer besef wat ik ook al weer prioriteit had gegeven.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben door het volgen van m’n interesse een afspraak te missen.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat volgen van m’n interesse niets anders is dan het creëren van een goed gevoel in mijn bewustzijn.
Ik ga naar bed en wanneer ik opsta zie ik in dat de verstrooiing in mijn interesses in feite verstrooiing in mijn mind is. Ik schrik ervan dat mijn mind zoveel macht over mij heeft en voel de neiging mij af te scheiden ervan en direct de onmogelijkheid daarvan waarop ik me afvraag: ‘hoe kan ik een en gelijk staan’ omdat ik inmiddels geleerd heb dat dit de oplossing is. Daarop opende zich de volgende vergevingspunten.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik maar heel even uit mijn mind mag zijn maar er dan zo snel mogelijk weer in terug moet keren
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te concluderen uit het feit dat de mind met mij op de loop gaat dat ik daarom de mind de leiding moet geven omdat ik klaarblijkelijk zwak en machteloos ben
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mij verstrooid te laten worden in mijn mind
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn van mijn mind omdat die zo maar met mij op de loop kan gaan
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben om als ik besef dat de mind met mij op de loop was en ik weer tot mezelf kom te vergeten wat ik zag in en als de mind, welk punt blijkbaar zo fascinerend was dat ik in mijn mind ben meegegaan
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf zo niet toe toe staan om zo’n punt mezelf te vergeven
In mijn mind vind ik niet de prioriteiten die ik mij gesteld heb omdat deze niet voorgeprogrammeerd zijn, ze kunnen alleen uit mezelf voortkomen.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te verwachten dat mijn mind wanneer ik er in verstrooid ben voor mij de prioriteiten produceert die ik mij stel.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben leiding te verwachten van mijn mind
Ik stel mij ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me mijn interesse zie volgen want ik zie/begrijp/realiseer me dat ik me ermee afleid van mijn kerndoelen en in plaats ervan kom ik tot mezelf en hervat mijn werk aan mijn kerndoelen.

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

