martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Hoe haal ik me uit mijn vaagheid, deel 2 – dag 605

Een reactie plaatsen

imagesIk vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik me laat bewegen en leiden door een externe kracht/macht wanneer en als ik me zou bepalen tot dingen die reëel zijn en die er toe doen
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik hier een projectie maak naar buiten van wat ik eigenlijk bij mezelf niet wil zien, namelijk dat ik me laat leiden en bewegen door een externe kracht/macht namelijk mijn mind wanneer en als ik me met triviale dingen bezighoud.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik zelf mezelf kan bewegen en leiden en dat ik dan zelf aan bod kom
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat ik steeds verder van mezelf wegraak als ik me bepaal tot dingen die ertoe doen omdat dat alleen dingen zijn waarvan de meester zegt dat die ertoe doen en hierin vergeef ik mezelf toegestaan en aanvaard te hebben daarom te besluiten me te bepalen tot triviale en zijdelingse dingen.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik mezelf vast zet als ik me bepaal tot dingen die ertoe doen
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik naar buiten projecteer wat ik bij mezelf niet wil zien: dat ik vast kom te zitten in het doen van steeds trivialere dingen
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben stiekem smalend te lachen om mensen die zich bezig houden met dingen die ertoe doen
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik eigenlijk smalend lach om mezelf met mijn trivialiteiten, en dit niet wil zien en het daarom naar buiten projecteer
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat omdat ik smalend kan lachen in deze projectie, dat dingen die ertoe doen er helemaal niet zo toe doen, ander zou ik wel een ander gevoel krijgen
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik me niet kan laten leiden door mezelf in en als mijn mind als het aankomt op dingen doen die ertoe doen. Waarin ik me vergeef niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik in en als de mind altijd alleen maar bezig is instant bevrediging te vinden voor enkel zichzelf.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben direct wanneer ik denk aan iets te gaan doen wat er toe doet een spanning op te roepen en een smalende houding in mezelf met ‘misschien ga ik het wel NIET doen’.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze smalende spanning als prettig te ervaren en te geloven dat ik ermee vrijheid creëer voor mezelf
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat denken dat ik iets ga doen wat er toe doet niet automatisch tot het doen ervan, ik zal dat altijd zelf moeten doen, zelf de fysieke actie maken
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben in die mate het ‘misschien doe ik het wel niet’ in mezelf te hebben opgebouwd dat ik letterlijk een fysieke spanning in mijn spieren voel als een bevriezen van mijn beweging waarmee ik mezelf tegenhoud
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tevreden te zijn wanneer en als ik me vast zet in deze spierspanning en niet meer beweeg en me ondertussen laat leiden door de voor- en afkeuren die ik in mijn mind beleef.
Hier zie ik dan de kern van dit hele ding;
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf toestemming te hebben gegeven mezelf op te geven
Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me mezelf zie opgeven en in plaats ervan realiseer ik me mezelf hier en geniet ik dat ik hier ben
Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me zie laten leiden door mijn mind als externe macht/kracht tot het bewandelen van zijdelingse en triviale wegen en in plaats ervan op te staan en iets praktisch te doen en in mezelf te overwegen wat de prioriteiten zijn voor de doelen die ik me stel.
Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me mezelf zie vastzetten in een ‘bevriezing’ van m zijn spieren en in plaats ervan zet ik me fysiek in beweging en neem ik even afstand om opnieuw te overwegen wat de prioriteiten zijn van de doelen die ik me stel.

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

