martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Waarom vermindert mijn waarde? – Dag 607

Een reactie plaatsen

In mijn jeugd werd mijn zus geboren en de volle aandacht ging niet meer naar mij. Ik interpreteerde dit als dat mijn waarde was verminderd en ik vond mezelf dan niet meer de moeite waard om vol voor te gaan. Deze relatie tot mezelf speelt me parten nu ik mezelf meer nodig heb om op te treden voor het basisinkomen. Dit punt van verminderde zelfwaarde lag ook ten grondslag aan het punt in de vorige blog ‘Waarom trek ik me terug’. Hoe kan ik het corrigeren in mezelf….
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat mijn waarde afhankelijk is van de aandacht van anderen, met name een vrouw/moeder
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben het verminderen van de aandacht voor mij te interpreteren als dat ik klaarblijkelijk minder waard word
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik voor mezelf minder de moeite waard ben om aandacht voor te hebben wanneer de aandacht van anderen voor mij vermindert
Hierin vergeef ik mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf min of meer te verwaarlozen
En hierin vergeef ik mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf onvoldoende te ondersteunen
En hierin vergeef ik mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf min of meer op te geven
En hierin vergeef ik mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf niet serieus te nemen.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet naar mijn volle potentieel te leven
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mij terug te trekken en mijn zus de publieke/openbare rol te laten en zelf introvert te zijn
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben het mijn zus kwalijk te nemen dat ze is gekomen en te geloven dat ze de oorzaak is van mijn gebroken zelfwaarde
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben wrok te voelen over mijn teruggetrokkenheid en kwaad te zijn over mijn onvermogen om te herstellen wat verloren was gegaan
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me verraden te voelen door mijn ouders als ze ineens minder aandacht voor me hebben wanneer mijn zus geboren is
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze kwaadheid uit me te laten komen als pesten jegens haar
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik kwaad ben op mezelf en dit op haar projecteer
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben in de loop van mijn jeugd enig plan met een vooruitzicht voor mezelf in maatschappelijk opzicht bij voorbaat op te geven.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn nijd geheim te houden en uit te drukken in het nijdig denken van gedachtes waarmee ik mijn lichaam verzwak
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf in gedachten geregeld onvermogend te verklaren en eventuele vooruitzichten voor de toekomst de grond in te boren.
Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me nijdig zie denken en in plaats ervan te ontspannen en me in mijn lichaam te gronden
Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me vooruitzichten op de toekomst in de grond zie boren omdat ik in zie dat ik slechts met gedachten werk, waarmee ik mijn lichaam verzwak, en in plaats ervan te zien wat ik in het moment kan doen.
Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me kwaad zie zijn op mijn onvermogen om te herstellen wat verloren was gegaan, mijn waarde; en in plaats ervan in te zien dat de waarde, de vermindering ervan, de kwaadheid en het onvermogen allen tot een en dezelfde mindconstructie behoren die ik mezelf kan vergeven; en mezelf deze punten te vergeven
Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me het mijn zus kwalijk zie nemen dat ze is gekomen, want ik zie in dat de emotie onderdeel is van de mindconstructie en in plaats ervan deze mezelf te vergeven.
Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me verraden zie voelen door mijn ouders omdat ze schijnbaar de waarde die ze mij toekenden over boord gooien en in plaats ervan in te zien dat dit ‘verraden voelen’ onderdeel is van de mindconstructie en het mezelf te vergeven
Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik mij mijn waarde zie voelen verminderen wanneer anderen hun aandacht van mij afnemen, omdat ik in zie dat deze waarde onderdeel is van de mindconstructie; en in plaats ervan mezelf dit te vergeven

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

