martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Waarom wil ik geen relatie? – Dag 610

Een reactie plaatsen

imagesWij begonnen op basis van het idee van een agreement. Al snel zei jij ‘dit is gewoon een relatie’. Ik heb toen besloten ‘ok dan doen we een stap terug en beginnen we eerst als relatie, dan komt dat agreement later’. Jij paste net als ik zelfvergeving toe en daarmee zouden we onvermijdelijk op een agreement uitkomen waarin we mekaar zouden assisteren en ondersteunen in onze processen van zelfverwerkelijking. Toen je de meest dringende dingen in jezelf aangepakt had liet je de toepassing echter varen. Ik heb naar aanleiding hiervan niet een besluit genomen maar ben in een reactie gegaan. In feite voelde ik me verraden/bedrogen en ik voelde minachting voor jou. Dit waren natuurlijk projecties maar dat had ik niet door, het bleef allemaal onbewust. Ik onderdrukte de gewaarwording ervan. Het gevolg was dat ik in een wrok terecht kwam waarin jij me dan niet meer kon schelen, wat ik direct wegdrukte. In feite ook een projectie want ik had mijn doel opgegeven een agreement te leven dus mijzelf kon me niet meer schelen in deze relatie. Ook dit had ik niet door, pas hier dat ik het hele plaatje zie. Ik merkte nu en dan wel dat er iets niet klopte wanneer ik bijvoorbeeld een klusje opknapte voor jou dan voelde ik overdreven veel energie in mijn lichaam daardoor wist ik dat ik een reactiepatroon liefde in plaats van mezelf uit te drukken. Ik ga er hier alsnog verantwoordelijkheid voor nemen.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik geen besluit heb genomen toen jij het gezamenlijk proces wandelen liet varen
Hierin vergeef ik mezelf toegestaan en aanvaard te hebben in plaats van een besluit te nemen in een reactie te gaan van wrok
Waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben deze wrok voor mezelf weg te drukken uit mijn gewaarzijn
Waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik dit zo deed
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet uit te spreken ‘ok dan doen we een stap terug naar ‘relatie’ en van lieverlee als we ons proces wandelen komen we op een agreement uit’.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik dit niet uit kon spreken omdat ik inmiddels in en reactie was gegaan van wrok welke ik inmiddels al weggedrukt had zodat ik nu met een geheim zat en niet meer open kon zijn in de communicatie
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat een relatie altijd gebaseerd is op zelfonoprechtheid
Hierin vergeef ik mezelf niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik door met deze weggedrukte wrok in de relatie te staan nooit op een agreement uit zal komen
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik zelf het proces van gezamenlijk het proces wandelen heb laten varen toen ik aanvaarde dat we een relatie leefden in plaats van een agreement
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik een kans heb gemist
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben een bittere gevoel te hebben over het verloop van deze relatie
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben spijt te hebben dat ik mezelf niet heb toegestaan gewaar te worden van het reactiepatroon
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben in en als dit reactiepatroon me niet te bekommeren om jouw of mijn proces in de relatie.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dingen voor jou te doen voor mijn eigen plezier als oplossing om zin te hebben in de relatie
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben kwaad te zijn op mezelf dat ik geen agreement ben gaan leven
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben kwaad te zijn op mezelf en mezelf te veroordelen dat ik mezelf heb laten zitten met een relatie waarin ik een reactiepatroon uitleef/gevangen zit in een reactiepatroon
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben het gevoel te hebben dat ik gefaald heb en mezelf te oordelen als een mislukkeling
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben hierdoor mezelf als mogelijke partner afgeschreven te hebben
Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me mezelf zie afschrijven als mogelijke partner en in plaats ervan me te realiseren dat ik voor mezelf uiteengezet heb hoe het verleden zo heeft kunnen verlopen, hoe ik geweest ben wie ik was en dat ik mezelf niet langer hoef te definiëren aan de hand van die gebeurtenissen en ervaringen.

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

