martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Wat is de muur? – Dag 611

Een reactie plaatsen

UnknownIk liep tegen een onoverkomelijke ‘muur’ aan van massieve emoties. Ik kon geen zelfverandering waarmaken. Wat was er aan de hand? Op een dag, naar aanleiding van iemand die ‘van de kook’ raakte, kwam ik in een woeste zee van emoties. Ik liet me heen en weer slingeren van de ene naar de andere, ik kon niet anders, ze waren me te machtig. Hierdoor was ik wel in de gelegenheid ze duidelijk te krijgen voor mezelf zodat ik ze voortaan kan herkennen op momenten wanneer ze tevoorschijn komen om mij mee te voeren, mij te bewegen, de e-motie dan in het moment te besluiten er niet meer in mee te gaan, me er niet meer door te laten bepalen. Want ik wil zelf degene zijn die bepaalt hoe ik ben, zodat ik effectief kan zijn in situaties/momenten. Na verloop van tijd kon ik deze vier onderscheiden:
Boosheid/gemeenheid,
Belachelijk maken/minachten,
Bewusteloos/verdoofd raken,
Opgeven/vertwijfeling.
Ik kalmeerde gelukkig wel na verloop van tijd. Sindsdien herken ik ze geregeld gedurende de dag, al is het pas na een tijdje dus dat is nog een proces om te wandelen. In allerlei nuances komen deze reactiepatronen opzetten, soms alleen, soms in verschillende combinaties. Al heel lang in mijn leven had ik gebruik gemaakt van deze emoties om mij een houding te geven, staande te houden in de wereld, me niet realiserend dat ze mijn val zijn.
Hierin breng ik verandering, ik wil zelfstaand zijn.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te bestaan in en als het reactiepatroon van boosheid/gemeenheid en alle nuances hiervan
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te bestaan in en als het reactiepatroon van belachelijk maken/minachten en alle nuances hiervan
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te bestaan in en als het reactiepatroon bewusteloos/verdoofd raken en alle nuances hiervan
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te bestaan in en als het reactiepatroon van opgeven/vertwijfeling en alle nuances hiervan
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben combinaties en afwisselingen van deze patronen te leven zowel innerlijk als in expressie
Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me in het reactiepatroon van boosheid/gemeenheid en nuances hiervan zie gaan en me erdoor bewogen zie worden en in plaats ervan mezelf te stabiliseren zodat ik zelf degene ben die mij beweegt en ik zelf richting kan geven aan mijn beweging
Ik stel me ten doel stoppen en te ademen wanneer en als ik me in het reactiepatroon van belachelijk maken/minachting en nuances hiervan zie gaan en me erdoor bewogen zie worden en in plaats ervan mezelf te stabiliseren zodat ik zelf degene ben die mij beweegt en ik zelf richting kan geven aan mijn beweging
Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me in het reactiepatroon bewusteloos/verdoofd raken en en nuances hiervan zie gaan en in plaats ervan mezelf te stabiliseren zodat ik zelf degene ben die mij beweegt en ik zelf richting kan geven aan mijn beweging
Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me in het reactiepatroon van opgeven/vertwijfeling en nuances hiervan zie gaan en me erdoor bewogen zie worden en in plaats ervan mezelf te stabiliseren zodat ik zelf degene ben die mij beweegt en ik zelf richting kan geven aan mijn beweging
Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me combinaties of afwisselingen van deze reactiepatronen zie leven en me erdoor bewogen zie worden en in plaats ervan mezelf te stabiliseren zodat ik zelf degene ben die mij beweegt en ik zelf richting kan geven aan mijn beweging
Dit is de voorbereiding. In de praktijk kijken of het voldoende is en ik het waar kan maken.
Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

