martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Forceren en geforceerd worden – Dag 619

Een reactie plaatsen

100_0355Ik ging een klus aan bij m’n zus, om een uitbouw buiten te realiseren van hout en golfplaat. Dit is nou niet iets wat routinematig doe dus het was voor mij een grote klus en ik voelde me er maar net tegen opgewassen. Daarom toen ik er aan begon dat ik mezelf forceerde om er aan te werken. Na een paar dagen diende de griep zich aan. Ik zag innerlijk een stuk of 6-7 symptomen die ik zou kunnen gaan vertonen/krijgen. Ik wandelde innerlijk door de meeste heen, ik had geen verlangen die te laten manifesteren, behalve een, een zekere mate van duizeligheid en desoriëntatie en ‘niet goed bij m’n verstand zijn. lol. Ik sprak Sylvie erover en ze suggereerde dat ik keek naar ‘me slachtoffer voelen’. Eerst wilde ik er niets van weten want ik had de griep maar in de dagen die volgden lette ik toch op en ja ik kon het voelen, maar wat was het? Slachtoffer waarvan? En dan daagde het dat ik in een tegenstelling heen en weer geslingerd was van mezelf forceren tegenover mezelf geforceerd voelen. Niet iets om zo te blijven leven.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf te forceren om werk voor mekaar te krijgen
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben in de tegenovergestelde ervaring te gaan waarin ik me slachtoffer voel
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf in en als deze tegenstelling te bewegen
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn het werk niet voor mekaar te krijgen
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf deze angst niet te vergeven en daarentegen deze te overstemmen door me te forceren
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik de kracht van forceren nodig heb om te werken
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te vertrouwen op de energie van forceren in plaats van op mezelf
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben een ‘gratis ritje’ te verlangen op de energie van forceren
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de verantwoordelijkheid voor het werk bij de kracht van forceren neer te leggen                                                                                                                                                                                               Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben op te zien tegen de verantwoordelijkheid voor het werk

Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me mezelf zie forceren en in plaats ervan de onderliggende angst te adresseren

Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me angst zie hebben voor een grote klus en in plaats ervan een realistische inschatting te maken van de haalbaarheid in relatie tot mijn vaardigheid en kracht

Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me de verantwoordelijkheid voor het werk zie neerleggen bij de kracht van forceren en in plaats ervan zelfverantwoordelijk te zijn                                                                                             Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me op zie zien tegen de verantwoordelijkheid voor het werk en in plaats ervan bij mezelf te rade te gaan of en hoe ik de verantwoordelijkheid ga nemen

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

