martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Ik zal je leren – Dag 621

2 reacties

zwaardEen gebeurtenis uit m’n jeugd die lang een raadsel voor me is gebleven. Ik was een jaar of zes en ik stond in een gangetje achter de huizen. Daar was ook het kleine broertje van een vriendje van me en hij had een zilverkleurig plastic speelgoedzwaard gekregen. Daarmee stond hij in mijn ogen heel onhandig te doen, hij had klaarblijkelijk geen notie van het concept ‘zwaard’. Ik kon het niet langer aanzien en besloot hem te laten zien hoe en waarvoor een zwaard gebruikt wordt. Ik pakte het van hem af en maakte wat karakteristieke zwaardbwegingen. Hij stond er dom bij te kijken en ik zag in dat ik duidelijker moest zijn en ik maakte een aantal schijn aanvallen op zijn lichaam waarbij ik hem ook raakte. Tot m’n schrik begon hij te huilen en weg te lopen. Ik drukte hem gauw het zwaard terug in zijn handen maar het leed was al geschied. Hij liep naar huis, belde aan en terwijl ik bij het hegje stond te wachten vertelde hij z’n moeder wat er was gebeurd. Waarop zijn moeder mij toeriep: “rotjong”. lol. Nou nam ik het de moeder kwalijk dat ze niet naar mij toegekomen was om te informeren wat me bewogen had te doen zoals ik gedaan had, in mijn ogen de beste bedoelingen.
Vandaag kwam dit in me op en ik begreep dat er een onopgeloste kwestie in moest zitten en dat er consequenties uit voortgekomen waren als een conclusie bijvoorbeeld dat ik iemand alleen in het geheim dingen moet leren. Wat er mede toe geleid heeft dat ik later gezocht heb deel te nemen in geheime groepen en genootschappen.
Ik zie in dat ik een uitgangspunt van superioriteit had. ‘ik zal jou dat wel even leren dom mannetje’. Ik wil hier verantwoordelijkheid voor nemen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben vanuit een uitgangspunt van superioriteit het jongetje te leren omgaan met een zwaard
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet in te zien/te begrijpen/me te realiseren dat superioriteit mijn uitgangspunt is.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben hierdoor een tegenstelling tussen ons te creëren die uitwerkte in mij als dader en hij als slachtoffer
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben het zijn moeder kwalijk te nemen en te verwijten dat ze niet naar mijn kant van het verhaal informeerde
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik met de beste bedoelingen had gehandeld
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben geen verantwoordelijkheid te nemen voor mijn uitgangspunt van superioriteit

Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik mij iemand iets zie willen leren vanuit een uitgangspunt van superioriteit en in plaats ervan een en gelijk te staan met degene
Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me een ander verwijten zie maken/iets kwalijk zie nemen en in plaats ervan te beseffen dat ik te maken heb met consequenties van mijn zelfonoprechte uitgangspunt.
Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me met de beste bedoelingen zie handelen en in plaats ervan mijn uitgangspunt te corrigeren in zelfoprechtheid

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

2 thoughts on “Ik zal je leren – Dag 621

  1. Pingback: dag 271 Nou komt het, ik ben fout!

Geef een reactie

