martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Ben ik te dom? – Dag 636

Een reactie plaatsen

domIn de cursus die ik doe stuit ik op een weerstand. Ik kom bij herinneringen waarin mijn moeder boos en nijdig en geïrriteerd is wanneer ik niet gauw iets snap. Ze zegt dan dat ik ‘zo stom als het achtereind van een varken’ ben. Ik heb dit patroon geïnternaliseerd. De volgende zinnen vind ik:
ik ben te dom om zulke dingen te begrijpen
Ik kan niet op een vraag om hulp komen omdat ik überhaupt te stom ben om ooit zoiets te kunnen begrijpen
Ik geloof dat als ik maar boos genoeg wordt dat ik het dan wel snap
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat als ik maar boos genoeg op mezelf word ik het wel zal snappen
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik te dom ben om het te snappen en daarom niet op een vraag kom om te stellen
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben verlamd te zijn door de boosheid op mezelf
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben heel teneergeslagen te zijn door de boosheid op mezelf
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben super onzeker te zijn om iets nieuws te leren omdat ik elk moment boos op mezelf kan worden
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben zo snel mogelijk weg te willen van de lesstof om te vermijden dat ik boos word op mezelf.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me ziek te voelen van angst voor boosheid
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat mijn moeder boos is op zichzelf omdat ze niet snapt hoe ik iets kan leren, en deze boosheid projecteert
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben van angst voor en ongerustheid over boosheid niet meer te kunnen lezen wat er staat of te begrijpen wat ik lees.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn om te zeggen dat ik het niet snap, het is wel het laatste wat ik zal doen
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben door te vermijden om vragen te stellen het mezelf moeilijk te maken omdat ik alles alleen uit moet vinden
Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me bang zie zijn om te zeggen dat ik iets niet snap en vragen stellen te zien als iets wat ik moet vermijden en in plaats ervan om meer context te vragen omdat ik het niet snap door een gebrek aan/gebrekkige informatie
Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me super onzeker voel en zo snel als mogelijk weg zie willen komen van de les omdat ik bang ben voor boosheid op mezelf omdat ik het niet direct snap en in plaats ervan me te realiseren dat ik kan noteren wat ik niet snap om het later te vragen.
Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me steeds bozer op mezelf zie worden naarmate het langer duurt dat ik iets niet snap en in plaats ervan direct te noteren wat ik niet snap om er nadere informatie over te krijgen
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat ik de lessen niet meer ga snappen en elk moment te vrezen dat het zover is.
Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me bang zie zijn in elk moment dat ik de lessen niet meer ga snappen en in plaats ervan mezelf eraan te herinneren dat ik door zelfverandering het verleden niet meer hoef te herleven
Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

