martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Ben ik sterk of zwak? – Dag 638

Een reactie plaatsen

sterkIk was een hele emotionele persoon en ik was in staat emoties heel sterk te onderdrukken. Dit gaf net het gevoel dat ik sterk was, wat ik als positief ervoer. Nu merk ik wanneer ik een emotioneel punt in mezelf wil delen omdat ik iemand mee wil laten kijken vanwege dat ik er zelf niet uitkom hoe het in mekaar zit, waarom ik emotioneel ben, dat ik me ongelofelijk zwak voel, hulpeloos. Logisch natuurlijk, ik heb dat zelf gecreëerd als de consequentie van het ‘sterk’ zijn wanneer ik niet open maar onderdruk. Mijn lichaam heeft jarenlang maagpijn voortgebracht als indicatie voor mij dat er onderdrukte emoties zijn om me in te verdiepen. Ik had het echter zo sterk voor mekaar dat ik er niet bij kon komen. Pas toen ik behandeld werd door een voetreflextherapeut kwam het verdriet los. Sindsdien weet ik ‘bij maagpijn is er iets wat gevoel moet worden’. Nu zie ik in dat ik nog steeds de zelfdefinitie van ‘sterk’, ‘in orde’, ‘ok’ los te laten heb. Om eveneens de zelfdefinitie ‘zwak’, ‘hulpeloos’ los te kunnen laten en in plaats ervan in het moment te kunnen zien wie/hoe ik ben, wat er gezien wil worden in mezelf.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben het onderdrukken van emoties in mezelf als sterk te definiëren waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben mezelf als sterk te definiëren wanneer en als ik emotionele reacties onderdruk.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben het onderdrukken van emotionele reacties als ‘ok/positief’ te definiëren waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben mezelf als ‘ok/positief’ te definiëren.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben het tonen van emotionele reacties als ‘zwak’ te definiëren waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben mezelf als ‘zwak’ te definiëren wanneer en als ik emotionele reacties laat zien
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben ‘zwak’ als negatief te definiëren waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben mezelf als negatief te definiëren wanneer en als ik emotionele reacties toon.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik het mij hiermee moeilijk maak om te ervaren wat er in me omgaat en hier inzicht in te krijgen
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik het me hiermee moeilijk maak om een ander mee te laten kijken in mijn emotionele reactiepatronen wanneer en als ik van zo’n patroon niet begrijp hoe het in mekaar zit.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te vrezen dat mijn emotionele reacties met me op de loop gaan
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik dit nu juist manifesteer door het onderdrukken waardoor ze ongemerkt in mezelf opbouwen en op enig moment ‘exploderen’ en met me op de loop gaan
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik mijn stabiliteit afhankelijk maak van het onderdrukken van emotioneel reacties wat op den duur nooit stabiliteit op kan leveren
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik zelfstabiliteit kan vestigen in mezelf ongeacht of ik emotionele reacties vertoon
Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen als en wanneer ik me emotionele reacties zie vertonen en in plaats ervan te onderzoeken wat voor reactiepatroon er is getriggerd en dit te corrigeren.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn voor mijn emotionele reacties waarin ik mezelf vergeeft toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik bang ben van de emotionele reacties die ik onderdruk/onderdrukt houd omdat ik niet weet wat er zit en welke mate het opgebouwd is en of en wanneer het tot een uitbarsting zal komen
Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen als en wanneer ik me bang zie zijn voor mijn emotionele reacties en in plaats ervan vanuit de stabiliteit van de adem te onderzoeken wat er in me speelt
Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik mezelf zwak zie voelen omdat ik een emotioneel reactiepatroon van mezelf deel met een ander om mee te kijken hoe het werkt en in plaats ervan tevreden te zijn met mezelf omdat ik effectief bezig ben
Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me sterk zie voelen door het onderdrukken van een emotionele reactie en in plaats ervan mezelf te openen voor mezelf om te zien wat er speelt.

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

