martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Continuïteit van Leven en Zelf-bemoediging – Dag 700

1 reactie

Continuïteit van Leven
Plotseling moest J opgenomen worden in het ziekenhuis. De volgende dag zag ik haar daar op de intensive care, aangesloten aan apparatuur die haar leven moest redden. Wederom gebonden aan een ziekenhuisbed. Later buiten was ik een tijdlang erg treurig. Ik had moeite om ervan af te komen. Ik begon me af te vragen welk woord zou ik in plaats ervan kunnen leven. Na een tijdje puzzelen kwam ik erop: de ‘Continuation of Life’, oftewel ‘de continuïteit van Leven’. In plaats van in de emotie van treurigheid te gaan, adem ik. Aangezien de treurigheid ontmoedigend werkt is ‘Vastberadenheid’ een woord wat hier ook goed bij van pas komt.
Zelf-bemoediging
Ik merkte terwijl ik 5 minuten ademhalen deed om mijn lichaam voor een moment rust te geven van mijn aanwezigheid, dat er een onderstroom van gewoonlijke zelfveroordeling is. Ik keek er naar en vroeg me af ‘kan dat niet anders?’ Wat zou ik in plaats ervan kunnen leven en ik kwam op zelfbemoediging! Iets wat ik weinig praktiseer en het bleek meteen een remedie te zijn, mijn adem werd ruimer. En is zelfveroordeling mezelf iets afnemen, zelfbemoediging is mezelf iets geven.
Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

One thought on “Continuïteit van Leven en Zelf-bemoediging – Dag 700

Geef een reactie

